Coaching dla dyrektorów szkół

skafander.info 1 miesiąc temu

Lubelski Kurator Oświaty Tomasz Szabłowski inauguruje program coachingowy, który ma na celu wsparcie dla nowych dyrektorów szkół. Autorką programu jest Katarzyna Wołoszyn, dyrektor Delegatury w Zamościu Kuratorium Oświaty w Lublinie.

Projekt powstał w odpowiedzi na oczekiwania nowych dyrektorów szkół, a także w celu pełnego wsparcia Kuratorium Oświaty w ich pracy. Coaching będzie trwał 12 miesięcy i obejmie trzy najważniejsze etapy, zapewniając kompleksowe przygotowanie do zarządzania placówką oświatową.
Etap I: Marzec – Maj 2025 (pierwsze 3 miesiące)

  • Spotkanie zapoznawcze z mentorem.
  • Praca nad arkuszem organizacji szkoły na nadchodzący rok szkolny.
  • Przegląd przepisów prawa oświatowego i Karty Nauczyciela.
  • Pomoc w konstruowaniu podstawowej dokumentacji szkolnej (statut, regulamin, plany pracy).

Etap II: Czerwiec – Sierpień 2025 (3-6 miesięcy)

  • Pomoc w przygotowaniu uchwał rady pedagogicznej.
  • Prawne aspekty pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  • Procedury rozpatrywania skarg oraz kierowania wniosków do Rzecznika Dyscyplinarnego.
  • Rola mediacji w rozwiązywaniu problemów w szkole.
  • Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły – opracowanie planu nadzoru pedagogicznego oraz sprawozdania z jego realizacji.

Etap III: Wrzesień 2025 – Luty 2026 (6-12 miesiąc)

  • Ewaluacja działań dyrektora szkoły, omówienie wyzwań i sukcesów.
  • Szkolenie z nadzoru pedagogicznego pod kątem przygotowania do nowego roku szkolnego.
  • Przygotowanie sprawozdawczości rocznej.


Harmonogram wsparcia dla nowych dyrektorów szkół zapewnia systematyczne wdrażanie w obowiązki zarządcze. W pierwszym etapie uczestnicy zapoznają się z dokumentacją i podstawami prawnymi. Drugi etap obejmuje szczegółowe szkolenia w zakresie ewaluacji, nadzoru pedagogicznego i aspektów prawnych. Ostatni etap to analiza zdobytych kompetencji i przygotowanie do kolejnego roku szkolnego. Cały proces będzie wspierany przez mentorów oraz specjalistów z Kuratorium Oświaty, zapewniając nowym dyrektorom solidne fundamenty do efektywnego zarządzania placówką edukacyjną.

Idź do oryginalnego materiału