Adidas szuka polskich artystów, którzy staną się częścią marki

mensider.com 1 rok temu

Marka adidas to od lat unikatowy styl i przełomowy design, który współtworzy grono wybitnych artystów z całej Europy. Już od 17 kwietnia mogą dołączyć do nich twórcy z Polski, biorąc udział w konkursie adidas ART CONTEST.

Ich zadaniem będzie przygotowanie pracy graficznej nawiązującej do motywu oryginalności. Poza nagrodami pieniężnymi za stworzenie najciekawszych grafik, praca zwycięzcy zawiśnie na honorowym miejscu największego w tej części Europy sklepu adidas Warszawa. Konkurs objęły patronatem najważniejsze uczelnie artystyczne w Warszawie, a wśród jury zasiądą cenieni graficy i ilustratorzy.

Konkurs ADIDAS ART CONTEST to szansa dla młodych artystów, aby stać się częścią adidas ORIGINALS CLUB. To społeczność artystów z różnych kultur i krajów, którzy wraz z marką adidas celebrują istnienie wolnego ducha w myśleniu i wyrażaniu siebie poprzez modę. W tym celu sięgają po rozmaite motywy, charakterystyczne dla popkultury trzech dekad – lat 80’, 90’ i 00’ . W twórczy sposób przetwarzają je i reinterpretują, nadając im nowe znaczenie w ramach popularnego trendu NEW NOSTALGY.

Oryginalnie, czyli jak?

Artyści biorący udział w konkursie ADIDAS ART CONTEST będą mieli za zadanie stworzyć grafikę, która przedstawia ich osobistą interpretację bycia oryginalnym w stylu i charakterze wybranej dekady, do której nawiązują twórcy CLUB ORIGINALS. W pracy konkursowej, wykonanej dowolną techniką grafiki komputerowej, musi znaleźć się najnowszy model butów adidas Rivarly. Zdjęcie modelu buta jest dostępne na stronie internetowej konkursu.

Konkurs został objęty patronatem przez ASP w Warszawie, Polsko-Japońską Akademię Technik Komputerowych (PJATK) i Wyższą Szkołę Informatyki Stosowanej i Zarządzania w Warszawie (WIT) oraz Radio Kampus. Prace uczestników oceniane będą przez doświadczonych grafików i wykładowców. Będą to m.in. Mateusz Machalski, Olga Wroniewicz i Mateusz Suda, którzy od lat dzielą się swoją wiedzą z aspirującymi artystami. W jury zasiądzie także jeden z przedstawicieli marki adidas.

Na jakie nagrody mogą liczyć laureaci?

Na trzech najlepszych twórców czekają nagrody pieniężne w wysokości 5 000 zł, 2 000 zł i 1 000 zł brutto. Dodatkowo otrzymają produkty adidas. Jednak to nie koniec nagród. Zwycięska praca zostanie umieszczona na całej powierzchni ściany w największym w tej części Europy sklepie adidas Warszawa, znajdującym się przy ul. Marszałkowskiej 104/122. Wielkoformatowy wydruk grafiki, który zawiśnie w centralnym miejscu sklepu, zapewni twórcy ponad 8 tys. odbiorców tygodniowo. Każdy z artystów może liczyć także na promocję swojej twórczości na stronie internetowej konkursu oraz uczelni patronujących konkursowi.

Jak wziąć udział w konkursie?

Każdy z uczestników konkursu musi mieć ukończone 16 lat. Można złożyć nieograniczoną liczbę prac konkursowych, wykonanych w dowolnej technice grafiki komputerowej. Aby wziąć udział w konkursie należy w okresie od 17.04.2023 do 14.05.2023 wejść na stronę internetową ADIDAS ART CONTEST. Nastepnie dokonać zgłoszenia poprzez wypełnienie i wysłanie formularza zgłoszeniowego z pracą konkursową.
Więcej informacji na temat konkursu ADIDAS ART CONTEST oraz niezbędne pliki wraz z regulaminem znaleźć można na stronie: www.adidasartcontest.pl.
Idź do oryginalnego materiału