3D Viewability – dobre praktyki viewability w środowiskach 3D i in-game

iab.org.pl 3 godzin temu

Dokument stanowi rozszerzenie obowiązujących od lat na rynku cyfrowym Dobrych Praktyk Viewability i został przygotowany przez Grupę Roboczą Viewability IAB Polska.

Dlaczego powstał suplement?

Dotychczasowy standard oparty o definicję MRC (50% pikseli reklamy w polu widzenia przez minimum 1 sekundę dla display i 2 sekundy dla wideo) okazał się niewystarczający w kontekście środowisk 3D – m.in. gier wideo, gdzie widoczność reklamy zależy od kąta widzenia, dynamiki rozgrywki czy obecności przeszkód w przestrzeni wirtualnej.

W efekcie pojawiła się potrzeba opracowania nowych ram pomiarowych i definicyjnych, które uwzględnią specyfikę takich przestrzeni. Tak powstała koncepcja 3D Viewability – nowy standard jakości kontaktu reklamowego w środowiskach immersyjnych.

Czym jest 3D Viewability?

Suplement IAB Polska wprowadza zbiór wytycznych dla pomiaru reklam w grach i środowiskach 3D, w tym:

  • nową definicję widoczności uwzględniającą kąt widzenia, zasłonięcia (occlusion), rozmiar reklamy w przestrzeni wirtualnej oraz kontekst gameplayu,

  • zestaw zaawansowanych metryk, takich jak: gaze time, angle of view, occlusion rate, dwell time,

  • rekomendacje dla reklamodawców, agencji, dostawców technologii i wydawców gier,

  • typologię formatów reklamowych in-game (display 3D, video 3D, audio in-game, rewarded ads, interstitiale, formaty hybrydowe AR/VR),

  • przykładowe progi widoczności w środowisku 3D (np. min. 60% powierzchni reklamy widocznej, kąt ≤55°, min. rozmiar 1,5% powierzchni ekranu).

Viewability jako część programu QUALID

Prace nad standaryzacją widoczności reklam w IAB Polska są częścią szerszej inicjatywy QUALID – programu propagującego jakość reklamy cyfrowej, opartego na wspólnych standardach i transparentnych kryteriach dla całego rynku. Dołączenie do programu jest bezpłatne. Więcej o QUALID: www.iab.org.pl/qualid


Idź do oryginalnego materiału