09:00 rozpoczęcie i przywitanie
1. SZKOŁA
09:10
„Szkolne rany: hejt, wykluczenie i złe decyzje dorosłych” JOANNA RZEWNICKA 09:40
Po wykładzie Asi rozmowa wszystkich prelegentów z modułu szkoła:
A co jeżeli spojrzymy na diagnozę jako na cenny zbiór podpowiedzi i potraktujemy jako element profilaktyki wspierania ucznia w spektrum autyzmu?
10:00
“Diagnoza jako drogowskaz do indywidualizacji nauczania: Jak odkrywać i rozwijać potencjał uczniów neuroróżnorodnych?” SYLWIA KOWALSKA
Wykład na temat tego, jak diagnoza może pomóc nauczycielom lepiej rozumieć i dostosowywać metody nauczania do unikalnych potrzeb i mocnych stron uczniów, zamiast skupiać się wyłącznie na trudnościach, przeszkodach, deficytach.
10:30
“Od etykiety do inkluzji: Jak szkoła może zyskać znając diagnozę uczniów?” JAN GAWROŃSKI
Wykład o tym, jak diagnoza może służyć jako narzędzie do budowania otwartego, wspierającego środowiska szkolnego, które akceptuje i promuje różnorodność. Tu oczywiście możesz Janku powiedzieć o kampanii.
11:00 PRZERWA
11:30
“Nowatorskie i inkluzywne metody nauczania: Adaptacja programów szkolnych dla uczniów w spektrum autyzmu” MARCIN SIEKAŃSKI
Praktyczne podejście do adaptacji materiałów edukacyjnych i metod nauczania, które wspierają uczniów w spektrum autyzmu w pełnym uczestnictwie w zajęciach szkolnych.
12:00
“Współpraca nauczycieli i rodziców: Jak efektywnie wymieniać informacje i wspierać rozwój dziecka?” DOMINIKA DZIAŁEK
Wykład koncentrujący się na budowaniu partnerstwa między szkołą a domem, aby wspólnie monitorować postępy dziecka i dostosowywać strategie wsparcia.
12:30
„Diagnoza ADHD jako profilaktyka dbania o swoje zdrowie” ANETA KORYCIŃSKA (Baba od polskiego)
13:00
PANEL DYSKUSYJNY
13:30 ‑14:15 PRZERWA NA OBIAD
2. DOM
14:15
ROZMOWA Z UDZIAŁEM PRELEGENTÓW Z MODUŁU DOM
„A co jeżeli spojrzymy na diagnozę jako na cenny zbiór podpowiedzi i potraktujemy jako element profilaktyki dbania o rozwój dziecka?”
14:30
„Od diagnozy do świadomego rodzicielstwa. Rola rodziców w procesie wspierania rozwoju dziecka. Kiedy warto szukać wsparcia także dla siebie?” ELA MANTHEY
Diagnoza spektrum autyzmu to nie tylko początek drogi dla dziecka, ale także dla rodziców. Wykład będzie o roli rodziców w procesie wspierania rozwoju dziecka po diagnozie, podkreślając znaczenie świadomego rodzicielstwa. Będzie także o dbaniu o własne zdrowie psychiczne i dobrostan rodziców, wskazując, kiedy warto szukać wsparcia dla siebie oraz jakie formy pomocy są dostępne. Diagnoza dziecka to także profilaktyka dbania o zdrowie rodziców?? (TU MOŻE BYĆ KRÓTKA WYMIANA ZDAŃ MIĘDZY ELĄ I IZĄ – jako płynne przejście do drugiego tematu)
15:00
„Zrozumienie zamiast strachu: Jak diagnoza może przekształcić obawy rodziców w świadome działania?” IZABELA HNIDZIUK-MACHNICA
Wykład pomoże rodzicom przejść od lęku przed diagnozą do uznania jej za pierwszy krok w świadomym wsparciu dziecka, które może prowadzić do pozytywnych zmian w życiu rodziny.
15:30 PRZERWA NA KAWĘ
15:50 „Rodzina jako system: Wspieranie rodzeństwa i relacji rodzinnych ze spektrum autyzmu w tle.” BEATA CHRZANOWSKA-PIETRASZUK ?
Jak obecność dziecka w spektrum wpływa na dynamikę rodzinną i jakie strategie mogą pomóc w budowaniu zdrowych relacji między rodzeństwem i rodzicami. Jak świadomość wynikająca z diagnozy może pomóc rodzicom lepiej zrozumieć swoje dziecko, budować silniejsze relacje i lepiej dostosować wsparcie do jego potrzeb.
16:20 PANEL DYSKUSYJNY
29.09.2024 NIEDZIELA
3. TERAPIA
09:00
ROZMOWA Z UDZIAŁEM PRELEGENTÓW Z MODUŁU TERAPIA
„A co jeżeli spojrzymy na diagnozę jako na cenny zbiór podpowiedzi i potraktujemy jako element profilaktyki również w kontekście dbania o zdrowie psychiczne?”
09:15
“Diagnoza jako mapa drogowa: Jak świadomie kierować terapią, aby wspierać rozwój i dobrostan dzieci i dorosłych w spektrum autyzmu?” DR EWA URBANOWICZ
Jak diagnoza może pomóc specjalistom zdrowia psychicznego w dokładnym zrozumieniu potrzeb dziecka i dorosłych i dostosowaniu strategii terapeutycznych, aby jak najskuteczniej wspierały jego i rozwój / dobrostan psychiczny. Czy samoświadomość, rozumienie własnej ścieżki może wspomagać proces terapeutyczny i dlaczego? (TU MOŻE BYĆ KRÓTKA WYMIANA ZDAŃ MIĘDZY DR URBANOWICZ I DR KANAR – jako płynne przejście do drugiego tematu)
10:00
“O samowiedzy osób w spektrum autyzmu – o źródłach, znaczeniu diagnozy oraz oddziaływaniach terapeutycznych oraz psychoedukacji” DR MIROSŁAWA KANAR
10:40 PRZERWA NA KAWĘ
11:10
“Świadome wsparcie zamiast korekty: Jak diagnoza może prowadzić do holistycznego podejścia terapeutycznego?” PAULINA ZAWDZKA
Wykład na temat zmiany perspektywy terapeutycznej z „naprawiania” deficytów na wspieranie całościowego rozwoju, bazując na mocnych stronach i potencjale jednostki.
11:40
“Diagnoza jako profilaktyka: Jak świadomie wspierać rozwój i tworzyć długoterminowe plany wsparcia terapeutycznego?” / “Rola terapii w codziennym życiu: Jak wdrażać strategie terapeutyczne także poza gabinetem?” MAGDA MICHALSKA (MAGDA, TEMAT DO POTWIERDZENIA – daj proszę znać)
12:15
PANEL DYSKUSYJNY Z UDZIAŁEM PRELEGENTÓW Z MODUŁU TERAPIA 12:45 PRZERWA NA OBIAD
4. PRACA
13:30
ROZMOWA Z UDZIAŁEM PRELEGENTÓW Z MODUŁU PRACA I TERAPIA
„A co jeżeli spojrzymy na diagnozę jako na cenny zbiór podpowiedzi i potraktujemy jako element profilaktyki również w kontekście pracy i rozwoju kariery zawodowej?”
13:45
“Zrozumienie to wsparcie: Jak diagnoza może pomóc pracodawcom w tworzeniu przyjaznych miejsc pracy?” JOANNA WODZIŃSKA I IZABELA HNIDZIUK-MACHNICA
Jak pracodawcy mogą wykorzystać informacje o diagnozie do tworzenia bardziej inkluzyjnych środowisk pracy, które wspierają rozwój zawodowy i osobisty pracowników w spektrum.
14:30
“Szanse i wyzwania na rynku pracy dla osób neuroróżnorodnych. Perspektywa osoby w spektrum.” Rozmowa z KATARZYNĄ SUCHOŻEBRSKĄ
15:00 PRZERWA
15:20
“Od diagnozy do przyszłości: Jak wspierać dziecko przygotowując je do samodzielnej przyszłości?” JOANNA PĘKSA
15:50
PANEL DYSKUSYJNY NA ZAKOŃCZENIE