28.09 o 12:30 będę na konferencji „Diagnoza ADHD jako profilaktyka dbania o swoje zdrowie”

babaodpolskiego.pl 6 dni temu

Jeśli to czytasz — daj mi znać na swoim ulubionym kanale:

09:00 rozpoczęcie i przywitanie

1. SZKOŁA

09:10

„Szkolne rany: hejt, wykluczenie i złe decyzje dorosłych” JOANNA RZEWNICKA 09:40

Po wykładzie Asi rozmowa wszystkich prelegentów z modułu szkoła:

A co jeżeli spojrzymy na diagnozę jako na cenny zbiór podpowiedzi i potraktujemy jako element profilaktyki wspierania ucznia w spektrum autyzmu?

10:00

“Diagnoza jako drogowskaz do indywidualizacji nauczania: Jak odkrywać i rozwijać potencjał uczniów neuroróżnorodnych?” SYLWIA KOWALSKA

Wykład na temat tego, jak diagnoza może pomóc nauczycielom lepiej rozumieć i dostosowywać metody nauczania do unikalnych potrzeb i mocnych stron uczniów, zamiast skupiać się wyłącznie na trudnościach, przeszkodach, deficytach.

10:30

“Od etykiety do inkluzji: Jak szkoła może zyskać znając diagnozę uczniów?” JAN GAWROŃSKI

Wykład o tym, jak diagnoza może służyć jako narzędzie do budowania otwartego, wspierającego środowiska szkolnego, które akceptuje i promuje różnorodność. Tu oczywiście możesz Janku powiedzieć o kampanii.

11:00 PRZERWA

11:30

“Nowatorskie i inkluzywne metody nauczania: Adaptacja programów szkolnych dla uczniów w spektrum autyzmu” MARCIN SIEKAŃSKI

Praktyczne podejście do adaptacji materiałów edukacyjnych i metod nauczania, które wspierają uczniów w spektrum autyzmu w pełnym uczestnictwie w zajęciach szkolnych.

12:00

“Współpraca nauczycieli i rodziców: Jak efektywnie wymieniać informacje i wspierać rozwój dziecka?” DOMINIKA DZIAŁEK

Wykład koncentrujący się na budowaniu partnerstwa między szkołą a domem, aby wspólnie monitorować postępy dziecka i dostosowywać strategie wsparcia.

12:30

„Diagnoza ADHD jako profilaktyka dbania o swoje zdrowie” ANETA KORYCIŃSKA (Baba od polskiego)

13:00

PANEL DYSKUSYJNY


13:30 ‑14:15 PRZERWA NA OBIAD

2. DOM

14:15

ROZMOWA Z UDZIAŁEM PRELEGENTÓW Z MODUŁU DOM

„A co jeżeli spojrzymy na diagnozę jako na cenny zbiór podpowiedzi i potraktujemy jako element profilaktyki dbania o rozwój dziecka?”

14:30

„Od diagnozy do świadomego rodzicielstwa. Rola rodziców w procesie wspierania rozwoju dziecka. Kiedy warto szukać wsparcia także dla siebie?” ELA MANTHEY

Diagnoza spektrum autyzmu to nie tylko początek drogi dla dziecka, ale także dla rodziców. Wykład będzie o roli rodziców w procesie wspierania rozwoju dziecka po diagnozie, podkreślając znaczenie świadomego rodzicielstwa. Będzie także o dbaniu o własne zdrowie psychiczne i dobrostan rodziców, wskazując, kiedy warto szukać wsparcia dla siebie oraz jakie formy pomocy są dostępne. Diagnoza dziecka to także profilaktyka dbania o zdrowie rodziców?? (TU MOŻE BYĆ KRÓTKA WYMIANA ZDAŃ MIĘDZY ELĄ I IZĄ – jako płynne przejście do drugiego tematu)

15:00

„Zrozumienie zamiast strachu: Jak diagnoza może przekształcić obawy rodziców w świadome działania?” IZABELA HNIDZIUK-MACHNICA

Wykład pomoże rodzicom przejść od lęku przed diagnozą do uznania jej za pierwszy krok w świadomym wsparciu dziecka, które może prowadzić do pozytywnych zmian w życiu rodziny.

15:30 PRZERWA NA KAWĘ

15:50 „Rodzina jako system: Wspieranie rodzeństwa i relacji rodzinnych ze spektrum autyzmu w tle.” BEATA CHRZANOWSKA-PIETRASZUK ?

Jak obecność dziecka w spektrum wpływa na dynamikę rodzinną i jakie strategie mogą pomóc w budowaniu zdrowych relacji między rodzeństwem i rodzicami. Jak świadomość wynikająca z diagnozy może pomóc rodzicom lepiej zrozumieć swoje dziecko, budować silniejsze relacje i lepiej dostosować wsparcie do jego potrzeb.

16:20 PANEL DYSKUSYJNY


29.09.2024 NIEDZIELA

3. TERAPIA

09:00

ROZMOWA Z UDZIAŁEM PRELEGENTÓW Z MODUŁU TERAPIA

„A co jeżeli spojrzymy na diagnozę jako na cenny zbiór podpowiedzi i potraktujemy jako element profilaktyki również w kontekście dbania o zdrowie psychiczne?”

09:15

“Diagnoza jako mapa drogowa: Jak świadomie kierować terapią, aby wspierać rozwój i dobrostan dzieci i dorosłych w spektrum autyzmu?” DR EWA URBANOWICZ

Jak diagnoza może pomóc specjalistom zdrowia psychicznego w dokładnym zrozumieniu potrzeb dziecka i dorosłych i dostosowaniu strategii terapeutycznych, aby jak najskuteczniej wspierały jego i rozwój / dobrostan psychiczny. Czy samoświadomość, rozumienie własnej ścieżki może wspomagać proces terapeutyczny i dlaczego? (TU MOŻE BYĆ KRÓTKA WYMIANA ZDAŃ MIĘDZY DR URBANOWICZ I DR KANAR – jako płynne przejście do drugiego tematu)

10:00

“O samowiedzy osób w spektrum autyzmu – o źródłach, znaczeniu diagnozy oraz oddziaływaniach terapeutycznych oraz psychoedukacji” DR MIROSŁAWA KANAR

10:40 PRZERWA NA KAWĘ

11:10

“Świadome wsparcie zamiast korekty: Jak diagnoza może prowadzić do holistycznego podejścia terapeutycznego?” PAULINA ZAWDZKA

Wykład na temat zmiany perspektywy terapeutycznej z „naprawiania” deficytów na wspieranie całościowego rozwoju, bazując na mocnych stronach i potencjale jednostki.

11:40

“Diagnoza jako profilaktyka: Jak świadomie wspierać rozwój i tworzyć długoterminowe plany wsparcia terapeutycznego?” / “Rola terapii w codziennym życiu: Jak wdrażać strategie terapeutyczne także poza gabinetem?” MAGDA MICHALSKA (MAGDA, TEMAT DO POTWIERDZENIA – daj proszę znać)

12:15

PANEL DYSKUSYJNY Z UDZIAŁEM PRELEGENTÓW Z MODUŁU TERAPIA 12:45 PRZERWA NA OBIAD

4. PRACA

13:30

ROZMOWA Z UDZIAŁEM PRELEGENTÓW Z MODUŁU PRACA I TERAPIA

„A co jeżeli spojrzymy na diagnozę jako na cenny zbiór podpowiedzi i potraktujemy jako element profilaktyki również w kontekście pracy i rozwoju kariery zawodowej?”

13:45

“Zrozumienie to wsparcie: Jak diagnoza może pomóc pracodawcom w tworzeniu przyjaznych miejsc pracy?” JOANNA WODZIŃSKA I IZABELA HNIDZIUK-MACHNICA

Jak pracodawcy mogą wykorzystać informacje o diagnozie do tworzenia bardziej inkluzyjnych środowisk pracy, które wspierają rozwój zawodowy i osobisty pracowników w spektrum.

14:30

“Szanse i wyzwania na rynku pracy dla osób neuroróżnorodnych. Perspektywa osoby w spektrum.” Rozmowa z KATARZYNĄ SUCHOŻEBRSKĄ

15:00 PRZERWA

15:20

“Od diagnozy do przyszłości: Jak wspierać dziecko przygotowując je do samodzielnej przyszłości?” JOANNA PĘKSA

15:50

PANEL DYSKUSYJNY NA ZAKOŃCZENIE

Jeśli to czytasz — daj mi znać na swoim ulubionym kanale:

Idź do oryginalnego materiału