14 000 dolarów zwrotu przez błąd w programie do rozliczeń podatkowych

bejsment.com 7 godzin temu

Popularny program, z którego korzysta wielu Kanadyjczyków do składania zeznań podatkowych, został oskarżony o usterkę, która rzekomo doprowadziła do ponownej weryfikacji rozliczeń niektórych użytkowników i konieczności oddania tysięcy dolarów CRA. Firma jednak zaprzecza tym zarzutom.

Jessica Medrano z Toronto korzysta z TurboTaxa od ponad dekady i była zaskoczona, gdy CRA niedawno ponownie oceniła rozliczenia podatkowe jej rodziny za lata 2021, 2022 i 2023. Powiedziano jej, iż otrzymała pieniądze z tytułu wydatków na opiekę nad dziećmi, do których nie była uprawniona.

“Najpierw byłam w szoku, a potem bardzo zestresowana. To duża kwota, którą musimy natychmiast zwrócić” – powiedziała Medrano.

Problem wydaje się dotyczyć sposobu obliczania ulgi podatkowej Ontario Childcare Tax Credit. To stosunkowo nowy program, wprowadzony w czasie pandemii COVID-19.

Po audycie rodziny Medrano – która ma troje małych dzieci – okazało się, iż są winni CRA ponad 14 000 dolarów.

Medrano powiedziała w rozmowie z CTV News Toronto, iż skrupulatnie rozlicza swoje podatki i wtedy zauważyła setki podobnych skarg na Redditcie, Facebooku i stronie TurboTaxa, gdzie inni użytkownicy zgłaszali identyczne problemy. “Wtedy dotarło do mnie, iż wiele rodzin otrzymało dokładnie tę samą decyzję o ponownej ocenie podatkowej” – powiedziała Medrano.

Problem dotyczy formularza ON479-A. Przy wspólnym składaniu deklaracji podatkowej niektórzy użytkownicy TurboTax twierdzą, iż błąd w systemie błędnie obliczał wydatki na opiekę nad dziećmi, uwzględniając tylko dochód małżonka zarabiającego mniej.

“Potem, gdy klikało się „dalej”, to system sam – nie użytkownik – odznaczał jedno z pól” – tłumaczy Andrea Aveiro z Bolton w Ontario. “Chcę, żeby TurboTax wziął odpowiedzialność za ten błąd”.

Rodzina Aveiro również miała ponownie ocenione podatki z tego samego powodu co Medrano. Aveiro twierdzi, iż musi teraz zwrócić CRA 10 000 dolarów. “Jestem zła, iż program, któremu ufałam i który był wspierany przez rząd, wpakował nas w takie kłopoty. 10 000 dolarów to mnóstwo pieniędzy” – powiedziała.

CTV News skontaktowało się z TurboTax, a rzeczniczka firmy powiedziała, iż firma stoi murem za swoim oprogramowaniem i iż dane podatkowe muszą być wprowadzane prawidłowo.

“Nie ma żadnej usterki” – stwierdziła Stefania Mancini, dyrektor generalna TurboTax Canada. – “W przypadku tego konkretnego problemu mogę powiedzieć, iż mamy prowadzone przez system doświadczenie użytkownika, które pomaga klientom prawidłowo wprowadzać informacje do rozliczenia podatkowego. Jednak kiedy wyjdzie się poza te wskazówki, mogą zdarzyć się błędy” – dodała Mancini.

“Oferujemy gwarancję poprawności obliczeń, więc jeżeli wystąpiły błędy rachunkowe, w 100 procentach bierzemy za to odpowiedzialność. Oferujemy klientom zwrot kosztów, jeżeli byli niezadowoleni z działania oprogramowania, lub możliwość rozmowy z naszym ekspertem podatkowym, aby sprawdzić, czy istnieje szansa na lepsze rozwiązanie, jeżeli rzeczywiście doszło do błędów” – powiedziała Mancini.

Niektórzy użytkownicy, z którymi rozmawiało CTV News, przez cały czas uważają, iż powinni zostać zrekompensowani. – Reklamują ten produkt jako stuprocentowo niezawodny. Na stronie widnieje hasło „Twoje podatki wykonane z pewnością siebie” – powiedziała Medrano.

Idź do oryginalnego materiału