Zmiany w reklamie wyrobów medycznych. Za promowanie zabiegów z kwasem hialuronowym choćby 2 mln zł kary

nowymarketing.pl 1 rok temu
Z początkiem 2023 roku wejdą w życie nowe przepisy dotyczące reklamowana wyrobów medycznych. Zabronione będzie promowanie wyrobów przeznaczonych do używania przez specjalistów – m.in. implantów czy wypełniaczy opartych na kwasie hialuronowym. Za złamanie przepisów grożą wysokie kary. fot. depositphotos.com
Reklamy w branży medycznej czeka wiele istotnych zmian. To efekt podpisania przez prezydenta ustawy o wyrobach medycznych z 7 kwietnia 2022 r., której część przepisów weszła w życie 26 maja br. Zapisy dotyczące prowadzenia reklamy i nadzoru nad nią, czyli art. 54–60, zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2023 roku. Co się zmieni?
Jedna z najistotniejszych zmian dotyczy wyrobów przeznaczonych do użytku przez profesjonalistów, co oznacza duży wpływ na reklamę na rynku medycyny estetycznej.
Zgodnie z nowymi przepisami, reklamy kierowane do publicznej wiadomości nie mogą dotyczyć wyrobów „przeznaczonych do używania przez użytkowników innych niż laicy”. Pod tym pojęciem...
Idź do oryginalnego materiału