Narodowy Fundusz Zdrowia 10 grudnia br. opublikował zarządzenie prezesa Funduszu dotyczące zawierania i realizacji umów w zakresie zaopatrzenia w wyroby medyczne.
Zarządzenie zmienia brzmienie dotychczas funkcjonującej regulacji. W jej par. 7, ust.1 uchylone zostały punkty 7 i 9 natomiast ustęp 3 otrzymał brzmienie:
Oddział Funduszu może żądać:
- 1) dokumentów potwierdzających kwalifikacje i staż pracy osób wymienionych w wykazie personelu określonym w formularzu wniosku (oryginał lub odwzorowanie cyfrowe);
- 2) dokumentów potwierdzających prawo do korzystania z lokalu jako miejsca udzielania świadczeń (oryginał lub odwzorowanie cyfrowe);
- 3) przedstawienia do wglądu oryginału dokumentu w przypadku, gdy kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej zgodności z oryginałem.
Zmiany nastąpiły także w załączniku nr 1 do zarządzenia, który w par. 4 otrzymał brzmienie:
Zmiana numeru rachunku bankowego, o którym mowa w ust. 1, wymaga uprzedniego złożenia przez Świadczeniodawcę, w formie elektronicznej poprzez Portal Narodowego Funduszu Zdrowia, wniosku w sprawie zmiany rachunku bankowego, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do umowy.
„Zmiany te mają na celu doprecyzowanie przepisów i wprowadzenie ułatwień dla wnioskujących i pracowników Funduszu, poprzez odstąpienie od konieczności dołączania skanów potwierdzających kwalifikacje i staż pracy pracowników, a także prawo do lokalu na rzecz składanych przez wnioskujących oświadczeń. Jednocześnie zapewniono możliwość żądania przez zespoły ds. oceny wniosków przedmiotowych dokumentów w formie oryginału lub odwzorowania cyfrowego, w przypadku, gdy kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej zgodności z oryginałem” – czytamy w uzasadnieniu zarządzenia.
„Ponadto, w związku z przepisami Zarządzenia 77/2024/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 2 sierpnia 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju świadczeń zaopatrzenie w wyroby medyczne, wprowadzającymi postać elektroniczną wniosków na realizację świadczeń ww. rodzaju, dostosowano w niniejszym zarządzeniu, postanowienia załącznika nr 1 (umowa), poprzez wprowadzenie zmiany w § 4 (usunięto obowiązek składania przez świadczeniodawcę, wniosku w sprawie zmiany rachunku bankowego również w formie pisemnej). Zmiana ma charakter porządkowy i nie wpłynie na sposób realizacji świadczeń” – dodano.
Poniżej pełna treść zarządzenia 115/2024/DSOZ: