Zakazu reklamy aptek nie można już skutecznie egzekwować

termedia.pl 18 godzin temu
Zdjęcie: 123RF


Postępowania w sprawie reklamy aptek wszczęte przez nadzór farmaceutyczny są umarzane przez sądy administracyjne, a decyzje o karach uchylane – to efekt orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej o niezgodności przepisów zakazujących reklamy aptek z prawem UE.



19 czerwca luksemburski trybunał wydał wyrok w sprawie Komisji Europejskiej przeciwko Polsce, w którym stwierdził, iż przepisy Prawa farmaceutycznego zakazujące prowadzenia reklamy aptek ogólnodostępnych są sprzeczne z prawem UE – przypomina „Dziennik Gazeta Prawna”.

Dotychczas sprawy dotyczące zakazanych przez polskie prawo reklam były często wszczynane przez nadzór farmaceutyczny. Tak było też w przypadku apteki prowadzonej przez małżeńską spółkę państwa M. w Jeleniej Górze, której wojewódzki inspektor farmaceutyczny wymierzył karę 9,5 tys. zł za umieszczony wewnątrz lokalu apteki napis „Teraz taniej!”. Odwołania nie przyniosły skutku – Główny Inspektorat Farmaceutyczny utrzymał decyzję o karze, skargę oddalił też Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu – relacjonuje gazeta.

Marek Tomków podkreśla konieczność określenia zasad promowania działalności aptekZmiana Prawa farmaceutycznego po orzeczeniu TSUE, który stwierdził niezgodność obowiązującego w Polsce zakazu reklamy aptek, musi wskazać katalog informacji, które będą mogły rozpowszechniać apteki – powiedział Marek Tomków.
Idź do oryginalnego materiału