Za nami trzecia edycja konkursu eduSensus Education Awards

pedagogika-specjalna.edu.pl 1 dzień temu

18 listopada 2025, podczas konferencji „Przestrzeń dla wszystkich”, odbyła się uroczysta Gala wieńcząca trzecią edycję konkursu eduSensus Education Awards. Wydarzenie zgromadziło liczne grono specjalistów, dyrektorów, nauczycieli, terapeutów i ekspertów z obszaru edukacji. Podczas gali uhonorowano laureatów wyróżniających się w obszarach edukacji terapeutycznej, wychowawczej, włączającej oraz innowacyjnego wykorzystania nowoczesnych technologii w codziennej pracy z uczniami. Patronat nad wydarzeniem objęło Ministerstwo Edukacji Narodowej.

Inspirujące wystąpienia i dyskusje ekspertów

Wydarzenie otworzył swoim przemówieniem Prezes Nowej Ery, Andrzej Kozłowski. Po jego wystąpieniu rozpoczął się blok debat i prezentacji prowadzonych przez ekspertów. Na wstępie uczestnicy mieli okazję zapoznać się z wnioskami z badania Nowej Ery dotyczącymi pracy w zróżnicowanych grupach oraz wyzwań edukacyjnych. Badanie objęło ponad 22 000 osób dyrektorów, nauczycieli, terapeutów, rodziców i opiekunów. Pełna wersja raportu zostanie opublikowana w styczniu 2026 roku.

Kolejnym punktem na agendzie wydarzenia były prelekcje poświęcone funkcjonowaniu uczniów o zróżnicowanych potrzebach, w których eksperci omawiali m.in. znaczenie uwagi słuchowej, mocnych stron dziecka oraz wyzwań związanych ze spektrum autyzmu. Prelegenci pokazali także, w jaki sposób nowoczesne podejścia terapeutyczne i technologie mogą wspierać kreatywność uczniów oraz budować środowisko sprzyjające ich rozwojowi.

„Z naszego badania wynika, iż w polskich szkołach już co trzecie dziecko wymaga dodatkowego wsparcia wynikającego ze zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych. Oznacza to, iż w przeciętnej 25-osobowej klasie średnio 7–8 uczniów potrzebuje dostosowania metod i narzędzi oraz zindywidualizowanego podejścia”. – komentuje Joanna Elmanowska, Kierownik Redakcji Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych.

W dalszej części konferencji prelegenci podjęli temat wykorzystywania nowoczesnych narzędzi cyfrowych – w tym wirtualnej rzeczywistości (VR) oraz sztucznej inteligencji (AI) – jako wsparcia indywidualizacji i uatrakcyjniania procesu nauczania.

Uroczyste wręczenie nagród eduSensus Education Awards 2025

Kulminacyjnym punktem wydarzenia była uroczysta Gala eduSensus Education Awards 2025, podczas której uhonorowano laureatów wyłonionych spośród blisko 170 zgłoszeń zakwalifikowanych do finału konkursu. Zwycięzców wskazano dwutorowo – przez Kapitułę Konkursową oraz w głosowaniu publiczności. Jury przyznało nagrody w trzech profesjonalnych kategoriach: Logopeda Roku, Pedagog Roku oraz VR-Edu Innowator Roku.

W internetowym głosowaniu społeczność – nauczyciele, terapeuci, rodzice i opiekunowie – zadecydowała o przyznaniu Nagród Publiczności w kategoriach: Logopeda Roku, Pedagog Roku, VR-Edu Innowator Roku, Wychowawca Roku, Szkoła Równych Szans (dla placówek do 250 uczniów i powyżej 250 uczniów) oraz Przedszkole Równych Szans. Taki model wyróżniania laureatów podkreślił zarówno ekspercką perspektywę jury, jak i głos społeczności współtworzącej edukację na co dzień.

„To było wyjątkowe wydarzenie – pełne inspiracji i porad. Z dumą nagradzamy tych,
którzy każdego dnia tworzą edukację przyszłości – włączającą, nowoczesną i odpowiadającą na potrzeby młodych ludzi. Jesteśmy wdzięczni wszystkim uczestnikom za ich zaangażowanie
i pasję, dzięki którym polska edukacja może rozwijać się w tak pozytywnym kierunku”.
– dodaje Joanna Elmanowska

Informacja prasowa Nowa Era

Pedagogika Specjalna – portal dla nauczycieli patronem medialnym Wydarzenia

Post Za nami trzecia edycja konkursu eduSensus Education Awards pojawił się poraz pierwszy w Pedagogika Specjalna - portal dla nauczycieli.

Idź do oryginalnego materiału