Współpraca Nestlé i Starbucks® rozpoczęła się w 2018 r., kiedy firmy stworzyły tzw. Global Coffee Alliance. Nestlé nabyło wówczas prawa do globalnego obrotu pakowanymi produktami kawowymi i herbacianymi Starbucks – także w szpitalach – z wyłączeniem sieci kawiarni tej marki.
Połączenie doświadczenia Starbucks® w paleniu kawy i skali działalności oraz predyspozycji operacyjnych Nestlé pozwala firmom nie tylko rozwijać swoje portfolio, ale także proponować konsumentom nowe rozwiązania, jak na przykład napoje do samodzielnego przygotowania w domu oraz innowacyjny program (We Proudly Serve Starbucks®) serwowania ich poza domem w obiektach z różnorodnych kanałów – od szpitali, uniwersytetów i szkół wyższych, przez biura oraz sale konferencyjne, po hotele i miejsca przeznaczone do rekreacji.
– We Proudly Serve Starbucks® jest częścią globalnej współpracy obu marek i działa na kilkudziesięciu rynkach na świecie, w tym w Polsce. Oparty jest on na rozwiązaniu self-serve umożliwiającym konsumentom samodzielne przygotowanie napojów ze świeżo mielonych ziaren i mleka – wyjaśnia Tomasz Mazur, ambasador marki Starbucks® w Nestlé Professional.
Ekspresy samoobsługowe są dostępne w opcji nablatowej i wolno stojącej, a za napoje można zapłacić bezgotówkowo.
Oprócz tego program We Proudly Serve Starbucks® oferuje wiele innych rozwiązań, dostosowanych do potrzeb danego punktu. Poza self-serve dostępne są też:
- served – rozwiązanie z obsługą. W tym wypadku zapewniamy szkolenia baristyczne z odpowiedniego przygotowania napojów Starbucks®,
- single-serve – możliwość wynajmu ekspresów kapsułkowych Nescafé Dolce Gusto i Nespresso, do których dostępne są kapsułki z kawą Starbucks®, bądź wykorzystanie saszetek z kawą rozpuszczalną Starbucks®.
Realizując We Proudly Serve Starbucks® Nestlé Polska współpracuje z CoffeeOn – wyłącznym operatorem programu oraz importerem i dystrybutorem ekspresów Franke. Firma nie tylko dostarcza sprzęt i odpowiada za jego konserwację, ale także dba o to, aby wygląd punktu był zgodny z wytycznymi Nestlé i Starbucks®.
Dzięki skali Nestlé marka Starbucks® dociera do nowych miejsc i konsumentów. Jako Nestlé Professional możemy z kolei zaproponować naszym partnerom biznesowym atrakcyjne rozwiązania kawowe klasy premium, zapewniając bogatą ofertę napojów – od klasyków na bazie espresso, przez kawy mrożone, po kultowe napoje sezonowe znane z kawiarni Starbucks®. Są one znakomitą odpowiedzią na potrzeby rynku. Kultura picia kawy w Polsce wciąż się rozwija, konsumenci coraz chętniej sięgają po kawę wyższej jakości, a także przywiązują większą uwagę do sposobu jej przyrządzenia. To już nie tylko napój, który ma pobudzić, ale również pretekst do miłych spotkań, szansa na chwilę przyjemności i przerwa w ciągu dnia, między innymi dla pacjentów, personelu i gości placówek medycznych. Z pewnością rozwiązania We Proudly Serve Starbucks® w punktach opieki zdrowotnej zwracają uwagę dzięki bogatej ofercie i rozpoznawalnej marce, zachęcając do sięgnięcia po kawę premium, która jest na wyciągnięcie ręki.
Zachęcamy, aby skontaktować się z przedstawicielami Nestlé Professional, którzy przedstawią szczegóły programu We Proudly Serve Starbucks®, i poznać rozwiązania kawowe proste do implementacji, łatwe w obsłudze, a co najważniejsze, bardzo smaczne.
Tekst opublikowano w „Menedżerze Zdrowia” 5–6/2024.