„Wymagaj jakości” w ochronie zdrowia

ntm.pl 11 miesięcy temu

Celem kampanii 'Wymagaj Jakości’ jest mobilizacja pacjentów do świadomego żądania najwyższych usług opieki zdrowotnej. Każdy pacjent ma prawo do usług medycznych najwyższej jakości. Kampania ma na celu wspieranie tego prawa poprzez promocję transparentności i oceny jakości świadczeń medycznych.– powiedział Bartłomiej Chmielowiec, Rzecznik Praw Pacjenta.

Obecnie na 900 szpitali jedynie ok. 200 ma akredytację. To bardzo mało. Pacjenci powinni wywierać presję na szpitale, wymagać od nich jakości. Dlatego rozpoczynamy kampanię społeczną „Wymagaj Jakości”. Bo jakość, nam pacjentom się należy – mówiła Agnieszka Pietraszewska-Macheta, Dyrektor Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia.

Od 1 stycznia 2024 roku w życie wchodzi większość przepisów o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta. Celem ustawy jest wdrożenie rozwiązań prawno-organizacyjnych, które w sposób kompleksowy i skoordynowany będą realizowały priorytety polityki zdrowotnej w obszarze jakości w ochronie zdrowia.

W ramach akcji powstał również spot edukujący pacjentów w zakresie wymagania jakości w ochronie zdrowia, który można obejrzeć tutaj: https://youtu.be/3SJFf4MWfl8

źródło: www.gov.com.pl

Idź do oryginalnego materiału