Kampania ma pokazywać młodzieży co robić w trudnych emocjonalnie sytuacjach. Temat jest bardzo aktualny, szczególnie po wydarzeniach z kampusu Uniwersytetu Warszawskiego. Zabójstwo pracownicy było dla młodych studentów szokiem.
W Radomiu w ramach kampanii edukowano uczniów jak reagować w podobnych momentach, ale też jak radzić sobie z własnymi emocjami.
- Młodzi ludzi muszą wiedzieć, iż każdy z nich jest inny, każdy jest ważny - tłumaczy psycholog i trener Ana Zalewska. - Promujemy bycie sobą, świadomość w ogóle, iż bycie sobą jest z jednej strony ważne, z drugiej jest olbrzymim czynnikiem profilaktycznym, chroniącym. Jednocześnie pokazujemy jak praktycznie do tego podejść. Uczulamy na to, iż to jest pewna droga, iż nie da się zrobić tego w pięć minut, mimo iż mamy te czasy instant i chcemy mieć szybkie rezultaty - dodaje.
W projekt zaangażował się raper Adamo Rudnik, który opowiada młodym ludziom o swoich doświadczeniach.
- Ta prawdziwość polega na tym, iż przyjeżdżamy jako prawdziwi ludzie, siadamy blisko, konfrontujemy się w postaci rozmowy i ten przekaz, który jest podczas akcji BądźMy Oryginalni ma szczególne znaczenie z tego względu, iż sposób w jaki jest przekazywana ta wartość jest wyjątkowy, bo jest to rozmowa przeplatana kawałkami rapowymi i widzę, iż młodzi ludzie, naprawdę słuchając tego ze zrozumieniem - dodał.
Finał kampanii odbędzie się w Szczecinku w połowie czerwca.