Zakaz reklamy aptek, który obowiązuje w Polsce od dwunastu lat, może zostać złagodzony. Ministerstwo Zdrowia prowadzi prekonsultacje z branżą w tej sprawie. Samorząd aptekarski sprzeciwia się eliminacji przepisu, nie zamyka się jednak na możliwość informowania o konkretnych świadczeniach czy usługach. Zaznacza, iż należy ściśle określić zasady, treści i formę takiego przekazu.
- W marcu 2024 r. Komisja Europejska złożyła do Trybunału Sprawiedliwości UE skargę przeciwko Polsce, która dotyczy przepisów ustawy Prawo farmaceutyczne, zakazujących reklamy aptek, punktów aptecznych i placówek obrotu pozaaptecznego
- Ministerstwo Zdrowia wzięło pod uwagę możliwość wprowadzenia zmian i w tej chwili prowadzi wstępne konsultacje dotyczące modyfikacji przepisu zakazującego aptekom reklamy
- Naczelna Rada Aptekarska nie chce powrotu do „marketyzacji” aptek, ale zaznacza, iż należy precyzyjnie określić informacje, które będą mogły być rozpowszechniane przez podmioty prowadzące apteki