Warto rozmawiać – poznaj nowe inicjatywy dla farmaceutów i pacjentów

mgr.farm 3 godzin temu

W ogólnopolskim badaniu* zrealizowanym na zlecenie firmy aż 43 proc. respondentów – głównie osoby w wieku 25–44 lata – zadeklarowało, iż przed wizytą w aptece woli poszukać informacji w Internecie lub zapytać asystenta AI, zamiast porozmawiać z farmaceutą. Jednocześnie aż 67 proc. Polaków uważa, iż warto pytać farmaceutę o radę – ten odsetek rośnie z wiekiem, osiągając 77 proc. w grupie 65–74 lata.

Co szczególnie ważne dla pracowników aptek, aż co piąty Polak przyznaje, iż są w aptece produkty, które kupuje z poczuciem skrępowania. Wśród osób w wieku 18–24 lata odczuwa to aż 50 proc. badanych. W rezultacie wiele z nich rezygnuje z zadania pytania w aptece, mimo iż rozmowa z farmaceutą mogłaby pomóc dobrać odpowiedni produkt czy rozwiać wątpliwości. To farmaceuta powinien być pierwszym i najbardziej wiarygodnym źródłem informacji. A co z chatbotami AI? One mogą pełnić rolę uzupełniającą, np. pomagając w wymyśleniu odpowiednich pytań przed wizytą w aptece.

„Rozmowy bez recepty” – kampania, która zachęca do zadawania pytań

Kampania społeczna „Rozmowy bez recepty” opiera się na cyklu rozmów prowadzonych przez dziennikarkę Katarzynę Burzyńską-Sychowicz z Arturem Schabem, ekspertem rynku farmaceutycznego. Ich celem jest zachęcenie do większej otwartości wobec farmaceutów – także wtedy, gdy temat wydaje się krępujący.

W ramach kampanii przewidziano:

  • cykl „Rozmowy bez recepty” w stacjach Radio Pogoda i Radio Złote Przeboje,
  • kampanię w social mediach i online, angażującą influencerów i zachęcającą do odwagi w pytaniu o zdrowie,
  • występ w „Dzień Dobry TVN”, gdzie kampania zostanie podsumowana.

Do rozmów dołączyły także znane i lubiane osobowości internetowe – Kamila Kalińczak, Michalina Grzesiak czy Irena Wielocha, które na własnym przykładzie pokazują, iż nie ma tematów zbyt krępujących, by o nich rozmawiać, zwłaszcza z osobą, której wiedza i doświadczenie mogą pomóc.

Jak rozmawiać z pacjentem o protezach?

Jednym ze wstydliwych dla pacjentów tematów jest noszenie protezy. Warto poznać codzienne trudności pacjentów z protezą i nauczyć się, jak mądrze i skutecznie im pomagać. Pomoże w tym szkolenie „Pacjent z protezą. Farmaceuta z rozwiązaniem”. Krótkie moduły wideo, interaktywne zadania i konkretne przykłady z praktyki – to wszystko pozwoli zdobyć wiedzę, którą od razu można wykorzystać w rozmowie z pacjentem.

Ukończenie szkolenia umożliwia zdobycie punktów edukacyjnych:

– 6 punktów twardych dla magistra farmacji

– 12 punktów edukacyjnych dla technika farmaceutycznego.

Dołącz do szkolenia i poznaj praktyczne wskazówki od najlepszych specjalistów. Szczegóły pod linkiem: https://bit.ly/Szkolenie_Pacjent_z_protezą

PM-PL-PLD-25-00077

*Badanie wykonano w formie ankiety internetowej wspomaganej komputerowo (CAWI). Czas trwania badania: od 27 do 30 czerwca 2025 r. Próba: 1005 pełnoletnich Polaków. Dobór próby miał charakter losowo-kwotowy. Kwoty zostały nałożone na płeć oraz wiek respondentów.

Idź do oryginalnego materiału