W Opolu trwa kongres na temat pracy poradni psychologiczno-pedagogicznych

doxa.fm 1 tydzień temu
Fot. Radio Doxa

Poradnie psychologiczno-pedagogiczne są przeciążone pracą. Resort edukacji szykuje zmiany. Chodzi między innymi o ocenę i diagnozę funkcjonalną. Dlatego poradnie działające na Opolszczyźnie zorganizowały Kongres, aby wspólnym głosem dopominać się takich zmian, które pozwolą im całkowicie wypełnić swoje zadania. Poradnie powinny przede wszystkim skupiać się na szybkiej diagnozie, a potem wspieraniu dziecka w szkole. Jednak dziś jest tak dużo dzieci do zdiagnozowania, iż poradnie nie są w stanie wspierać i prowadzić terapii jednocześnie.

– Chcielibyśmy, żeby trochę mniej dzieci trafiało do poradni, bo mamy specjalistów wysokiej klasy i naprawdę nie chcemy zabierać miejsca tym dzieciom, które tej pomocy nie dostaną w szkole. Nie dostaną właśnie ze względu na brak takich specjalistów w szkołach – podkreśla Bronisława Ogonowski, dyrektor Miejskiego Centrum Wspomagania Edukacji w Opolu.

– Planujemy tak zmienić nasz system pomocy psychologiczno-pedagogicznej, żeby szkoła miała większe możliwości, aby takie wsparcie uruchamiać bez konieczności posiadania formalnego dokumentu i tym samym wykorzystać potencjał specjalistów z poradni psychologiczno-pedagogicznych do tego, żeby rozwiązywać najtrudniejsze, najbardziej złożone problemy związane z uczeniem się dzieci – informuje Elżbieta Neroj, Dyrektor Departamentu Edukacji Włączającej MEN.

– Dla szkoły także takiej jak nasza, kooperacja jest wybawieniem. Przy dużej liczbie orzeczeń, indywidualnego nauczania, zindywidualizowanych ścieżek, to wsparcie poradni pedagogiczno-psychologicznej jest tutaj niezbędne – zapewnia Bożena Czapska-Czoch, dyrektor Zespołu Szkół Zawodowych nr 4 w Opolu.

Kongres zorganizowany przez Miejskie Centrum Wspomagania Edukacji w Opolu potrwa do jutra. Więcej informacji, w tym także linki do transmisji online można znaleźć na stronie Centrum.

Bronisława Ogonowski, Elżbieta Neroj, Bożena Czapska-Czoch:

Autor: Sebastian Pec

zdj. z bazy 0408_Kongres

Idź do oryginalnego materiału