Uczyli się rozpoznawać i opanowywać emocje. Podsumowanie projektu wsparcia zdrowia psychicznego dzieci

doxa.fm 18 godzin temu
Fot. Radio Doxa

Przepełnione oddziały psychiatryczne, zatrważające momentami statystyki dotyczące zachowań dzieci i młodzieży oraz ich relacji, tych wzajemnych, ale także np. domowych.

– To wszystko na światło dzienne starali się wydobyć pomysłodawcy warsztatów pod tytułem „Ja. Tu zaczyna się zdrowie. Holistyczne wsparcie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży”. Stwierdziliśmy, iż musimy zrobić coś, żeby zapobiegać, a nie tylko leczyć – mówi wicemarszałek Zuzanna Donath-Kasiura.

– Nie działamy my czyli dorośli, bo odpowiedzialność za wychowanie i emocje naszych dzieci jest cały czas po naszej stronie. Na warsztatach dowiedzieliśmy się, iż nie działa podstawa czyli prawidłowy i dorosły kontakt między dorosłymi a dziećmi. Barkuje rozmowy, przede wszystkim partera dorosłego, który jest wzorem. Mogę porozmawiać z dzieckiem, ale jaka jest wartość tej rozmowy, jaki jest jej czas. Możemy spędzić ze sobą 15 minut oglądając TV albo wymieniając się informacjami o szkole, ale może to też być pogłębiona rozmowa o emocjach – podkreśla Violetta Maksymowicz., kognitywista, koordynator projektu z ramienia Stowarzyszenia Przeciw Bierności

– Nauczyłyśmy się jak panować nad emocjami, reagować, nie cały czas złością tylko zachować te emocje dla siebie – zgodnie mówią Paulina i Aleksandra z klasy 8a, PSP 3 w Zdzieszowicach.

Zuzanna Donath-Kasiura, Violetta Maksymowicz, Paulina, Aleksandra:

W projekcie skierowanym do uczniów między 13 a 15 rokiem życia udział wzięło 750 osób z 26 szkół w regionie. Poza warsztatami i rozmowami z fachowcami mieli okazję między innymi zwiedzić miasteczko miłosierdzia w Branicach oraz wziąć udział, np. w konkursie plastycznym czy projekcji filmu. Wartość projektu to 275.300 złotych.

Idź do oryginalnego materiału