„Tylko dwa słowa”: proste gesty, wielkie wsparcie

swiatlekarza.pl 1 godzina temu

„Tylko dwa słowa” – kampania do pacjentów onkologicznych i ich opiekunów (Roche) otrzymała Nagrodę Zaufania Złoty OTIS z Diamentami 2025

„Tylko dwa słowa” to ogólnopolska kampania edukacyjna stworzona z myślą o osobach chorujących na nowotwory oraz ich bliskich. Jej idea jest prosta, a jednocześnie bardzo ważna: pokazuje, iż choćby zwykłe, codzienne słowa mogą dodać odwagi i podtrzymać na duchu w obliczu choroby. Kampania łączy wiedzę o medycynie personalizowanej ze wsparciem psychologicznym. Została uruchomiona w grudniu 2022 r., od 2025 r. swoje działania wzbogaciła o aspekt prewencji i wczesnego wykrywania nowotworów. „Tylko dwa słowa” realizuje swoją misję, łącząc wrażliwość emocji z siłą wiedzy, wspierając pacjentów i ich bliskich w trzech strategicznych obszarach: „Wiedza i wsparcie pacjenta: droga do działania”, „Empatia i zmiana myślenia: przed i po diagnozie” oraz „Edukacja i profilaktyka: zdrowie u podstaw”. Kampania uczy, jak rozmawiać o nowotworze z empatią i nadzieją.

Inicjatywa jest zaproszeniem do otwartej rozmowy, pokazując, iż o trudnych tematach można mówić prostymi słowami, a drobne gesty wsparcia mają ogromną moc. Twórcy kampanii zwracają uwagę, iż dzięki profilaktyce i postępowi medycyny coraz więcej pacjentów ma szansę na skuteczne leczenie i długie życie. Dzięki działaniom kampanii „Tylko dwa słowa” choroba staje się doświadczeniem, w którym łatwiej się odnaleźć także bliskim pacjenta. Wszyscy bowiem mamy jeden cel: wsparcie chorych. Kampania realizowana jest wieloma kanałami komunikacji – zarówno podczas wydarzeń, w mediach, jak i działaniach w internecie.

Podczas Finału Nagrody Zaufania Złoty OTIS z Diamentami 2025 o kampanii opowiedziała Katarzyna Raczyńska z firmy Roche, a laudację wygłosiła Anna Kupiecka, prezeska Fundacji OnkoCafe – Razem Lepiej. Jury jednogłośnie zdecydowało o przyznaniu statuetki.

Gratulujemy!

fot. Tomasz Adamaszek
fot. Tomasz Adamaszek
fot. Tomasz Adamaszek
fot. Tomasz Adamaszek
fot. Tomasz Adamaszek
fot. Tomasz Adamaszek
Idź do oryginalnego materiału