Inicjatorem kampanii informacyjnej #ToNieJestCoaching jest Izba Coachingu. Kolejny jej cykl prowadzi wspólnie z EMCC Poland.
Główną ideą tej kampanii jest, jak informuje Izba Coachingu na swoim fanpage’u, jest zwrócenie uwagi na aspekt porównywania i łączenia coachingu z tym, czym on nie jest. Kampania stawia sobie zadania m.in.:
- edukowanie czym rzeczywiście coaching jest (a czym nie);
- stawianie akcentów na adekwatne rozumienie pracy w relacji coachingowej i samego zawodu coacha;
- promowanie i rozwijanie profesjonalnego coachingu.
W kolejnej edycji kampanii udział bierze EMCC Poland. Obie te organizacje stawiają sobie za cel, zarówno edukację, jak też aktywne angażowanie społeczność coachów w dialog na temat coachingu. To może mieć realny wpływ na to, w jaki sposób coaching jest postrzegany. Co to z kolei może przełożyć się na profesjonalizację tego zawodu. Sprzyja też pielęgnowaniu najwyższych standardów coachingu. O tym, a także innych zagadnieniach kampanii mowa jest w filmie, który ją promuje.