TikTok z pozwem za…bycie uzależniającym

nowymarketing.pl 1 rok temu
Dzień bez TikToka dniem straconym? Platforma, która szturmem zdobyła serca użytkowników na całym świecie, ponownie znalazła się w ogniu krytyki i stanęła przed sądem za to, iż natura jej algorytmu powoduje…uzależnienie. Wiele mówi się o potencjale reklamowo-marketingowym TikToka i o wartościowych treściach czy ciekawych kreacjach, które można tam znaleźć. Wątpliwości nie ulega fakt, iż zdecydowaną grupę zarówno tworzących, jak i odbierających tamtejszy content, stanowią najmłodsi.
Oddolne ruchy i trendy, a także wszelkiego rodzaju wyzwania, które regularnie pojawiają się na platformie, już nieraz zostawały uznawane za społecznie szkodliwe czy choćby zagrażające życiu. W ostatnim czasie instytucja ze stanu Utah – Utah Division of Consumer Protection – postanowiła dokładniej przyjrzeć się TikTokowi i pozwać aplikację za to, iż jej algorytm jest winny uzależnienia najmłodszych.
W pozwie można przeczytać,...
Idź do oryginalnego materiału