Telefon zaufania dla dzieci, młodzieży i dorosłych – nie bój się prosić o pomoc!

yourvoice.pl 1 dzień temu

Każdego roku rośnie odsetek osób, które doświadczają przemocy fizycznej i psychicznej ze strony rówieśników i najbliższych. Nie wszystkie ofiary mogą pozwolić sobie na skorzystanie z pomocy psychologicznej, co nie znaczy, iż pozostają same ze swoimi problemami. o ile czujesz, iż nie radzisz sobie z życiem, odczuwasz presję ze strony otoczenia i nie wiesz co robić, aby wyjść z impasu, skorzystaj z telefonu zaufania. Zobacz, w jaki sposób działa oraz jak przygotować się do rozmowy

Telefon zaufania - kiedy zadzwonić?

Infolinia dla osób doświadczających kryzysu emocjonalnego oraz ofiar przemocy czynna jest codziennie przez całą dobę. Sama rozmowa jest bezpłatna i poufna. W każdej chwili możesz wykonać połączenie i porozmawiać z psychologiem, który zapewni profesjonalne wsparcie. Z telefonu zaufania może skorzystać każda osoba, która doświadcza przemocy (fizycznej lub psychicznej), przeżywa traumę, np. po utracie bliskiej osoby, lub walczy z zaburzeniami lękowymi. Taka pomoc jest szczególnie cenna dla osób, które nie mogą pozwolić sobie na skorzystanie z usług psychologa lub wstydzą się umówić na wizytę.

Od czego rozpocząć rozmowę z psychologiem?

Wiele osób rezygnuje z wykonania telefonu w obawie przed przebiegiem rozmowy. o ile nigdy wcześniej nie korzystałeś z pomocy psychologa, możesz mieć wątpliwości odnośnie do sposobu przeprowadzenia konsultacji. Musisz jednak wiedzieć, iż specjaliści, zatrudnieni w telefonie zaufania, mają pełne przygotowanie merytoryczne do wykonywania zawodu psychologa. Każda rozmowa wygląda inaczej, a jej dynamika jest dostosowana do potrzeb dzwoniącego.

Nie musisz się do niej przygotowywać. Możesz choćby stwierdzić, iż nie wiesz, od czego zacząć, a psycholog sam pokieruje konwersację na adekwatne tory. Nie musisz się choćby przedstawiać – o ile czujesz się skrępowany, możesz milczeć. Czujesz, iż wzbierają w Tobie emocje? Możesz płakać tak długo, aż pojawi się uczucie ulgi. Rolą pracowników infolinii jest stworzenie komfortowych warunków do rozmowy i wsłuchiwanie się w Twoje potrzeby.

Telefon zaufania a kwestia anonimowości

Ideą telefonów zaufania jest to, aby osoby w kryzysie psychicznym lub emocjonalnym mogły uzyskać pomoc. Rozmowa jest zorientowana na Twoje potrzeby i nie ma formalnego charakteru, dlatego nie musisz podawać żadnych danych. Na początku rozmowy możesz się przedstawić, ale o ile nie czujesz, iż chcesz to robić, konwersacja może być w pełni anonimowa. o ile konsultant dojdzie do wniosku, iż sytuacja zagraża Twojemu bezpieczeństwu lub zdrowiu podejmie odpowiednie środki interwencyjne.

Jeżeli jesteś w kryzysie psychicznym, sytuacja, w której się znajdujesz, zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu, bądź czujesz, iż potrzebujesz specjalistycznej pomocy, zadzwoń:

116 123 – telefon zaufania dla osób dorosłych w kryzysie emocjonalnym

116 111 – telefon zaufania dla dzieci i młodzieży

800 120 002 – ogólnopolski telefon dla ofiar przemocy w rodzinie „Niebieska Linia”

112 – telefon alarmowy (policja, straż pożarna, pogotowie)

Czasami już kilka sesji wystarczy, żeby odczuć ulgę

Jeśli szukasz wsparcia w kryzysie lub trudnej sytuacji życiowej, skorzystaj z porady psychologa i psychoterapeuty.

Umów spotkanie
Idź do oryginalnego materiału