Studium przypadku: Wyraźne widzenie dzięki danym w Specsavers

cyberfeed.pl 2 tygodni temu


Oszczędzacze otworzył swój pierwszy oddział optyczny przy głównych ulicach 40 lat temu. Od tego czasu firma, która przez cały czas jest własnością rodziny, rozrosła się do ponad 2000 sklepów w Wielkiej Brytanii, Europie, Kanadzie i Australii.

Firma świadczy w tej chwili również usługi z zakresu audiologii (słyszenia) i zatrudnia ponad 6000 pracowników. Jest dobrze znana ze swojego sloganu reklamowego „Powinieneś udać się do Specsavers”, który został użyty po raz pierwszy w 2003 roku i od tego czasu stał się codziennym sloganem.

Mówiąc poważniej, nasza działalność ma również istotny cel, jakim jest promowanie zdrowia oczu i słuchu zarówno w Wielkiej Brytanii, jak i poza nią. Specsavers otworzyło centrum szkoleniowe z zakresu optometrii w Zambii w 2012 roku.

Szybki rozwój firmy maskował jednak pewne wyzwania. Chociaż Specsavers przechwytuje dużo danych, jego systemy przetwarzania danych i udostępniania tych informacji w całej organizacji są opóźnione.

Helen Mannion, dyrektor firmy ds. globalnych danych i transformacji biznesowej, dołączyła do Specsavers w 2019 r. W tamtym czasie większość danych była przechwytywana i udostępniana dzięki arkuszy kalkulacyjnych, przypomniała sobie:podczas prezentacji na niedawnej konferencji Big Data and AI World w Londynie.

„Kiedy dołączyłam do tej organizacji, była to bardzo niedojrzała organizacja zajmująca się danymi” – powiedziała. „Przejąłem zespół pięciu osób, których zadaniem było głównie wyodrębnianie danych z różnych systemów do plików CSV”.

Zmiana organizacyjna

Kiedy przybył Mannion, jego koledzy podzielili się na trzy szerokie kategorie.

Pierwsi byli sceptycy, którzy uważali, iż biznes dobrze się rozwija, a arkusze kalkulacyjne Excel zrobiły wszystko, czego potrzebowały.

Drugą grupę określiła jako „zrozpaczoną”, ponieważ nie mogli uzyskać dostępu do danych potrzebnych do wykonywania swojej pracy i nie wierzyli, iż Mannion może coś zmienić.

Trzecia grupa widziała potencjał. „Byli prawdziwymi zwolennikami” – stwierdziła. „Mówiliby: «Naprawdę musimy poprawić jakość danych w tej organizacji. Ale masz istotną pracę. Naprawdę nie chcę być w twojej skórze. To były trzy podstawowe opinie, z którymi się zetknąłem w ciągu pierwszych kilku miesięcy.”

Niezrażona Mannion i jej zespół wyznaczyli trzy główne cele.

„Pierwszym było ustanowienie kultury danych, drugim umożliwienie samoobsługi, a trzecim realizacja priorytetowych projektów” – powiedziała. „Nasz pierwszy dotyczył raportowania klinicznego”.

Lepsza sprawozdawczość kliniczna gwałtownie sprawdziła się, gdy pandemia wirusa Covid-19 nawiedziła Wielką Brytanię, a kraj wszedł w serię blokad.

Podczas pierwszej blokady lekarze Specsavers zauważyli niepokojącą tendencję w danych dostarczonych przez zespół Mannion. O dwie trzecie spadła liczba osób kierowanych na szpitalne oddziały okulistyczne. Skutkiem mogła być jaskra, powodując możliwą do uniknięcia ślepotę.

„Klinicyści zauważyli, iż z raportów, które im przekazaliśmy, wiele osób nie zostało skierowanych. Skutkiem tego byłoby oślepnięcie wielu osób, którym można było zapobiec ślepoty” – kontynuowała. Lekarze i organizacje charytatywne, w tym Glaucoma UK, wykorzystali te dane do lobbowania na rzecz optyków, aby podczas Covid-19 pozostali czynni, zarówno w nagłych przypadkach, jak i w ramach rutynowej opieki.

Zdaniem Manniona zmiana polityki uratuje „setki” osób przed ślepotą, której można uniknąć. Jest, co zrozumiałe, dumna z wyniku, mimo iż aplikacja do obsługi danych została zaprojektowana wyłącznie po to, aby pomóc klinicystom w monitorowaniu ich skierowań, ale ponieważ eksperci merytoryczni mogli przeglądać dane, byli w stanie na czas zidentyfikować problem.

Pracownicy sklepu Specsavers otrzymują aplikację do monitorowania danych, a ogólnym celem Specsavers jest zapewnienie dostępu do nich większej liczbie osób, ale także zapewnienie, iż lepszy dostęp do danych przyniesie wartość firmie.

„Pięć lat później zdobyliśmy wiele nagród. Jednym z nich były nasze raporty techniczne, które faktycznie uchroniły setki osób przed możliwą do uniknięcia ślepotą” – powiedział Mannion.

„Obecnie na naszej platformie programuje 300 użytkowników, a z naszych systemów raportowania regularnie korzysta 10 000 osób. Około 500 osób przychodzi i korzysta z oferowanych przez nas szkoleń dotyczących danych.

„Dziś jesteśmy także 16 razy więksi niż wtedy i mamy zespół około 90 osób. Jestem naprawdę dumny z tego, co osiągnęliśmy w tym czasie.”

Monitorowanie sukcesu

Większe inwestycje w analizę danych i większy zespół zajmujący się danymi wymagają większej kontroli, przyznał Mannion. Zespół zajmujący się danymi musi zatem udowodnić, iż to, co robi, dodaje wartości.

„Ludzie zaczynają się martwić i troszczyć się trochę bardziej” – mówi. „Właściwie pokazywanie wartości i bardzo jasne określenie, gdzie ta wartość jest naprawdę ważna. Jestem głęboko przekonany, iż wartość może wynikać z wielu rzeczy – nie musi być pieniężna; mogłoby to uratować ludzi przed ślepotą, której można było uniknąć.

„Ale jako organizacja musisz jasno określić, skąd chcesz, aby Twoja wartość pochodziła. Jak to zmierzysz i udowodnisz? Potrzebujesz silnej, jasnej zgody i zgody na to, do czego dążysz i w jaki sposób zamierzasz zaprezentować tę wartość.

“I [making] błędy są nieuniknione. I adekwatnie to jest coś, co ostatecznie pomogło nam wzrastać i rozwijać się” – powiedziała. Częścią drogi do firmy, która generuje większą wartość, jest także zapoznawanie się z „szczerymi opiniami” od osób, które niekoniecznie są zwolennikami danych.

„Całą karierę zajmuję się danymi” – powiedział Marrion. „Słowa i język, których używamy wokół danych, są dla mnie oczywiste, ale nieoczywiste dla innych. Ale biznes potrzebuje języka biznesowego.

„Oprócz specjalistów ds. danych nikt tak naprawdę nie przejmuje się danymi – ich interesuje tylko realizacja projektów biznesowych i zasobów. Musimy więc przestać mówić o danych i zacząć mówić o rzeczach, które mają znaczenie w biznesie.

„Chcemy wyjaśnić to w kategoriach cyklu życia. Zbieramy dane, przechowujemy dane, zarządzamy danymi. Może zamiast mówić o produktach i podstawach danych, staramy się zrozumieć, co byś zrobił, gdybyś miał w ręku kawałek danych i czy to by zadziałało”.

Podobnie jak w przypadku odkryć, które doprowadziły do ​​zmiany krajowej polityki dotyczącej opieki optycznej podczas Covid-19, czasami prawdziwa wartość danych staje się jasna dopiero wtedy, gdy spojrzysz na nie z innej perspektywy.



Source link

Idź do oryginalnego materiału