Sekretny język komunikacji – sygnały werbalne i niewerbalne

wszystkoocoachingu.pl 1 rok temu

Sygnały werbalne i niewerbalne

Subtelne komunikaty, które nieustannie przekazujemy poprzez język ciała, mimikę, dobór słów i modulację głosu, mają wpływ na to, jak jesteśmy postrzegani. Te pozornie niewinne znaki mogą wzmocnić nasze przesłanie albo je osłabić. Jak zatem odczytywać i przekazywać sygnały werbalne i niewerbalne…

Czy kiedykolwiek przerwano Ci podczas spotkania? A może nie dostrzeżono Twojego potencjału lub zignorowano Twoje pomysły? jeżeli tak, to problem może tkwić w sygnałach, które nieświadomie wysyłasz innym. Na przykład lekko pochylona sylwetka, dystans fizyczny i unikanie wzroku mówią o rozmówcy czy prelegencie o wiele więcej niż jego słowa. W ten sposób pokazuje on brak pewności siebie. I raczej są małe szanse, iż przekona kogokolwiek do swoich pomysłów czy projektów.

Jakie sygnały wysyłasz

Vanessa van Edwards w swojej książce „Sekretny język komunikacji” odkrywa przed nami niuanse, które mają znaczenie, kiedy rozmawiamy z innymi czy występujemy publicznie. Autorka uczy również, jak pokazać siłę, charyzmę i skuteczne przywództwo oraz wzbudzać zaufanie i sympatię. Ponadto z tej książki dowiesz się:

  • jak mową ciała przekazać: „Jestem liderem. Oto dlaczego powinieneś do mnie dołączyć”;
  • które sygnały wokalne sprawiają, iż brzmisz bardziej przekonująco;
  • jakich komunikatów werbalnych użyć w CV, brandingu i wiadomościach e-mail. Dzięki nim możemy wzbudzić w odbiorcy zaufanie i ekscytację na myśl o Waszym spotkaniu;
  • jakie sygnały wizualne wysyłasz poprzez swój ubiór, zdjęcia profilowe i markę korporacyjną.

Niezależnie od tego, czy negocjujesz ofertę pracy, próbujesz przekonać potencjalnego inwestora czy prowadzisz trudną rozmowę ze współpracownikiem, ta książka pomoże Ci poprawić relacje, wyrazić empatię i nawiązać kontakty, które będą miały trwały pozytywny wpływ na Twoje życie. Dla coachów ta książka też jest nieocenionym źródłem informacji. Mając wiedzę na temat sygnałów werbalnych i niewerbalnych, łatwiej jest odczytać i zrozumieć stan, w jakim jest klient. Również coach sam może wzmocnić swój przekaz. Podczas rozmowy istotny jest nie tylko ton głosu, o czym szerzej pisaliśmy tutaj. Narzędziem na wagę złota w ręku coacha jest także aktywne słuchanie. Arykuły na ten temat opulikowaliśmy tutaj i tutaj.

Idź do oryginalnego materiału