SAS wprowadza SAS Data Maker na Snowflake Marketplace

brandsit.pl 3 miesięcy temu
Zdjęcie: SAS


W trakcie dorocznej konferencji Snowflake Data Cloud Summit 2024, SAS ogłosił wprowadzenie poglądowej wersji SAS Data Maker na platformie Snowflake Marketplace. Nowe narzędzie, dostępne jako natywna aplikacja w ekosystemie Snowflake, ma na celu dostarczenie użytkownikom zaawansowanych możliwości generowania syntetycznych danych, które mogą istotnie wzbogacić ich istniejące zbiory danych i ułatwić prognozowanie przyszłych trendów.

„SAS Data Maker do tworzenia danych syntetycznych wykorzystuje najnowocześniejsze, niezawodne modele sztucznej inteligencji SAS, które realnie wzbogacają istniejące dane i mogą uchwycić wiele różnych scenariuszy, pomagając klientom lepiej prognozować wyniki, aby mogli przewidywać zmieniające się potrzeby ich firm”powiedział Shadi Shahin, wiceprezes ds. strategii produktowej w SAS. Nowe rozwiązanie jest szczególnie cenne w sektorach takich jak opieka zdrowotna, finanse czy przeciwdziałanie oszustwom, gdzie pozyskanie konkretnych danych rzeczywistych może być wyzwaniem.

Korzyści płynące z SAS Data Maker

SAS Data Maker pozwala użytkownikom generować dane syntetyczne, które precyzyjnie odzwierciedlają dane rzeczywiste. Ta funkcjonalność jest kluczowa dla organizacji poszukujących sposobów na ochronę wrażliwych danych oraz optymalizację kosztów związanych z pozyskiwaniem danych. Dzięki zaawansowanym metrykom wizualnym i statystycznym, SAS Data Maker zapewnia pełną automatyzację procesu tworzenia danych syntetycznych, co umożliwia szybsze wdrażanie innowacji w firmach.

Współpraca z Snowflake umożliwia klientom obu firm pełne wykorzystanie potencjału ich danych na platformie Snowflake Data Cloud. Shadi Shahin podkreślił, iż narzędzie SAS Data Maker przyczynia się do zwiększenia produktywności przez eliminację potrzeby kosztownego pozyskiwania danych oraz upraszczanie procesów ich przetwarzania.

Integracja z Snowflake Native App Framework

Udostępnienie SAS Data Maker w Snowflake Marketplace jest możliwe dzięki zaawansowanym technologiom Snowflake Native App Framework i Snowpark Container Services. „Dzięki środowisku Snowflake Native App Framework i usłudze Snowpark Container Services partnerzy tacy jak SAS mogą bezpośrednio dostarczać swoje zaawansowane narzędzia klientom, działając na ich danych, zabezpieczonych i zarządzanych w ramach platformy Snowflake”zaznaczyła Prasanna Krishnan, Head of Collaboration and Horizon w Snowflake.

Snowflake umożliwia partnerom szybkie i bezpieczne dostarczanie rozwiązań, które bezpośrednio działają na danych klientów bez konieczności ich przenoszenia, co jest najważniejsze w kontekście bezpieczeństwa i wydajności operacji.

Przykład z branży farmaceutycznej: AstraZeneca

Jednym z pierwszych użytkowników nowego narzędzia jest AstraZeneca, globalna firma biofarmaceutyczna. Brian Dummann, dyrektor ds. danych w AstraZeneca, podkreślił, iż dane syntetyczne mogą znacząco zwiększyć zdolność firmy do podejmowania świadomych decyzji. „Z niecierpliwością czekamy na wykorzystanie SAS Data Makera w Snowflake Marketplace i ulepszenia dla specjalistów data science w dostępie do danych syntetycznych na potrzeby ich projektów” – powiedział Dummann. Dodał również, iż nowa technologia ma potencjał, aby przyspieszyć odkrywanie i opracowywanie leków, co przyniesie korzyści pacjentom na całym świecie.

Nowa era w zarządzaniu danymi

Wprowadzenie SAS Data Maker na Snowflake Marketplace oznacza nową erę w zarządzaniu danymi i generowaniu syntetycznych zbiorów danych. Firmy z różnych sektorów mogą teraz łatwiej i bezpieczniej tworzyć dane, które wspierają ich strategiczne decyzje, jednocześnie minimalizując ryzyka i koszty związane z pozyskiwaniem danych rzeczywistych.

Dzięki integracji zaawansowanych technologii SAS i Snowflake, organizacje mogą nie tylko chronić swoje wrażliwe dane, ale także przyspieszyć tempo innowacji, co ostatecznie prowadzi do lepszego zrozumienia ich rynku i lepszego zaspokajania potrzeb klientów.

Idź do oryginalnego materiału