Pod adresem „https://rizm.ezdrowie.gov.pl/” działa Centralny Rejestr Osób Uprawnionych do Wykonywania Zawodu Medycznego. Jego celem jest umożliwienie osobom wykonującym zawód medyczny złożenia w postaci dokumentu elektronicznego wniosku o wpis. W wyniku rozpatrzenia złożonych wniosków Wojewodowie mogą utworzyć wnioskującym osobom wpisy w rejestrze.
- Czytaj również: Kiedy ruszy Centralny Rejestr Osób Uprawnionych do Wykonywania Zawodu Medycznego?
System ma za zadanie agregować i dostarczać aktualne informacje na temat osób wykonujących zawody medyczne na terytorium Polski. W szerszej perspektywie posłuży podniesieniu jakości i umożliwi równy dostęp do świadczeń ochrony zdrowia. Obowiązek wpisu do Rejestru dotyczy takich zawodów jak:
- asystentka stomatologiczna,
- elektroradiolog,
- higienistka stomatologiczna,
- instruktor terapii uzależnień,
- opiekun medyczny,
- optometrysta,
- ortoptystka,
- podiatra,
- profilaktyk,
- protetyk słuchu,
- technik farmaceutyczny,
- technik masażysta,
- technik ortopeda,
- technik sterylizacji medycznej,
- terapeuta zajęciowy.
Twórcy Rejestru zapewniają, iż czas potrzebny na wypełnienie wniosku w systemie to około 10 – 15 minut. Konieczne jest załączenie odwzorowania cyfrowego dokumentu potwierdzającego kwalifikacje do wykonywania zawodu.
Jak złożyć wniosek o wpis o Rejestru?
Krok 1.
Zaloguj się do Rejestru.
Krok 2.
Kliknij w przycisk „Wnioskuj o wpis do rejestru” lub „Złóż wniosek o wpis do rejestru”.
Krok 3.
Wybierz zawód medyczny z rozwijanej listy.
Krok 4.
Wpisz numer telefonu
Krok 5.
Kliknij w przycisk „Następny krok”.
Krok 6.
Zaznacz, gdzie został uzyskany tytuł zawodowy dla zgłaszanego zawodu. Kliknij w kółko przy odpowiedniej opcji.
Krok 7.
Wpisz informacje o wykształceniu
Tytuł zawodowy uzyskany w Polsce
- Wybierz poziom wykształcenia.
- Wybierz tytuł zawodowy, jeżeli wybrany poziom wykształcenia to „Wykształcenie wyższe”.
- Wpisz numer dokumentu.
- Wybierz datę wydania dokumentu.
- Wybierz datę rozpoczęcia kształcenia/ studiów.
- Dołącz skan lub zdjęcie dokumentu.
Uwaga! Łączny rozmiar załączników nie może przekraczać 10 MB.
Wpisz nazwę placówki, która wydała dokument.
Wpisz adres placówki, która wydała dokument
- Wybierz województwo z rozwijanej listy
- Wpisz nazwę miejscowości
- Wpisz kod pocztowy
- Wpisz nazwę ulicy
- Wpisz numer budynku
- Wpisz numer lokalu
Ważne! jeżeli adres nie ma nazwy ulicy lub numeru lokalu, zostaw te pola puste.
Złóż oświadczenie o znajomości języka polskiego klikając w kwadracik.
Tytuł zawodowy uzyskany za granicą
Wybierz poziom wykształcenia.
Wybierz tytuł zawodowy, jeżeli wybrany poziom wykształcenia to „Wykształcenie wyższe”.
Wpisz numer dokumentu.
Wybierz datę wydania dokumentu
Wybierz datę rozpoczęcia kształcenia/studiów.
Dołącz skan lub zdjęcie dokumentu.
Dołącz skan decyzji Ministra Zdrowia.
Uwaga! Łączny rozmiar załączników nie może przekraczać 10 MB
Wpisz nazwę placówki, która wydała dokument.
Wybierz z rozwijanej listy państwo, w którym został wydany dokument.
Wpisz adres placówki, która wydała dokument.
Złóż oświadczenie o znajomości języka polskiego klikając w kwadracik.
Kliknij w przycisk „Następny krok”.
Krok 8.
Podaj informacje o miejscu wykonywania zawodu wybierając jedną z trzech opcji:
- Zaznacz „Brak miejsca zatrudnienia”,
- Wpisz numer REGON placówki i pobierz dane z rejestru REGON,
- Wpisz dane samodzielnie.
Opcja 1.
Kliknij w przełącznik „Brak miejsca zatrudnienia”.
Opcja 2.
Wpisz numer REGON placówki, w której wykonujesz zawód.
Kliknij w przycisk „Pobierz dane z rejestru REGON”, a Rejestr pobierze dane placówki.
Opcja 3.
- Wpisz adres miejsca wykonywania zawodu
- Wpisz nazwę placówki,
- Wpisz REGON,
- Wpisz NIP,
- Wpisz Numer Księgi RPWDL, jeżeli placówka taki posiada,
- Wpisz Identyfikator apteki, jeżeli placówka taki posiada,
- Wybierz województwo z rozwijanej listy,
- Wpisz nazwę miejscowości,
- Wpisz kod pocztowy,
- Wpisz nazwę ulicy, jeżeli występuje,
- Wpisz numer budynku,
- Wpisz numer lokalu, jeżeli występuje.
Krok 9.
Kliknij w przycisk „Dodaj kolejne miejsce wykonywania zawodu”, jeżeli chcesz dodać kolejny adres miejsca wykonywania zawodu
Krok 10.
Kliknij w przycisk „Następny krok”.
Krok 11.
Zweryfikuj dane w podsumowaniu wniosku.
Krok 12.
Zatwierdź oświadczenie o odpowiedzialności karnej, klikając w kwadracik.
Krok 13.
Kliknij w przycisk „Podpisz wniosek”. Następnie przejdziesz do systemu e-Gate, który umożliwi podpisanie wniosku o wpis do Rejestru. Po podpisaniu wniosku wrócisz do Rejestru.
Krok 14.
Komunikat potwierdzający podpisanie wniosku zamknij krzyżykiem.
Krok 15.
Twój wniosek o wpis dostępny jest już na stronie „Wnioski”.
Wniosek otrzymał status „Oczekuje na płatność”.
Krok 16.
Opłać wniosek.
Szczegółowa instrukcja dostępna pod TYM ADRESEM.
Źródło: ŁW/RIZM