– AI wspiera personel medyczny (...), tym niemniej za organizację bezpiecznych warunków leczenia odpowiada podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych, a za postawienie diagnozy, wdrożone leczenie i nadzór nad nim oraz stanem zdrowia pacjenta – lekarz udzielający pacjentowi świadczeń zdrowotnych – podkreślił rzecznik praw pacjenta Bartłomiej Chmielowiec.
- Przepisy prawa nie zakazują stosowania sztucznej inteligencji w procesie leczenia pacjenta, ale wykorzystać AI można tylko przy spełnieniu określonych warunków
- RPP przypomniał, iż istotne w zakresie omawianej sprawy są prawa pacjenta do informacji oraz do wyrażenia zgody na udzielenie świadczeń zdrowotnych
- MZ zapowiedziało: „przewidywane jest powstanie co najmniej dwóch usług opartych na sztucznej inteligencji – pierwsze z narzędzi ma wspomagać analizę stanu zdrowia pacjenta, drugie wspomagać decyzje diagnostyczne i kliniczne”