RPP i CMJ dla pacjentów – „Wymagaj Jakości”

termedia.pl 4 miesięcy temu
Zdjęcie: CMJ


Rzecznik Praw Pacjenta wspólnie z Centrum Monitorowania Jakości prowadzi projekt ,,Wymagaj Jakości”. Celem inicjatywy jest poprawa standardów opieki medycznej w Polsce i promowanie placówek, które stawiają na wysoką jakość świadczeń medycznych.



Jednym z założeń projektu jest zachęcenie pacjentów do świadomego wyboru placówek medycznych, które wyróżniają się dbałością o jakość. W ramach projektu przyznawane są szpitalom specjalne wyróżnienia, potwierdzające spełnianie określonych kryteriów jakości świadczonych usług. Dzięki temu pacjenci mogą łatwiej podjąć decyzję o wyborze miejsca leczenia, mając pewność, iż wybrana przez nich placówka oferuje usługi na najwyższym poziomie.

Zainicjowany przez Rzecznika Prawa Pacjenta Bartłomieja Chmielowca i dyrektor Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia Agnieszkę Pietraszewską-Machetę projekt „Wymagaj Jakości” to wiele korzyści dla pacjentów:

  • świadomy wybór – pacjenci mogą wybierać placówki, które zostały wyróżnione za jakość, co daje przekonanie, że otrzymają wysokiej jakości usługi medyczne,
  • poprawa standardów – placówki medyczne są motywowane do podnoszenia jakości świadczonych usług, co prowadzić będzie do ogólnej poprawy jakości usług medycznych w całym kraju,
  • promocja najlepszych praktyk – dzięki wyróżnieniom pacjenci mają dostęp do informacji o placówkach, które stosują najlepsze praktyki w opiece zdrowotnej.

,,Wymagaj Jakości” to także korzyści dla szpitali. Udział w inicjatywie sprzyja uzyskaniu prestiżowych wyróżnień, które są dowodem ich zaangażowania w świadczenie usług na najwyższym poziomie. Dla szpitali to także:

  • poprawa reputacji – wyróżnienie w projekcie „Wymagaj Jakości” zwiększa prestiż placówki i buduje zaufanie pacjentów,
  • rozwój i doskonalenie – udział w projekcie motywuje do ciągłego doskonalenia procedur i standardów opieki,
  • zwiększenie konkurencyjności – wyróżnione placówki zyskują przewagę konkurencyjną na rynku usług medycznych.

Idź do oryginalnego materiału