Projekt Going Global 4.0. Szansa na rozwój dla dolnośląskich przedsiębiorców

echo24.tv 4 dni temu

Chcemy promować Dolny Śląsk poprzez nasze firmy, dawać im możliwość wystawiania się na różnych międzynarodowych wydarzeniach, targach, konferencjach. Dzięki nim my też możemy poszczycić się na świecie rozpoznawalnością i budowaniem własnej dolnośląskiej marki biznesu – mówi Rafał Wojtowicz, Wydział Współpracy z Zagranicą UMWD.

Realizacja projektu rozpoczęła się w marcu bieżącego roku i potrwa do grudnia 2025 roku. W tym czasie łącznie zaplanowano 28 misji gospodarczych.

Przede wszystkim projekt skierowany jest do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Udział w międzynarodowych wydarzeniach często wiąże się z kosztami, na które mniejsze firmy nie mogą sobie pozwolić. Więc staramy się im zapewnić cały udział, całą misję, żeby mogli dojechać w dany zakątek świata i umożliwić promowanie ich firm, ich technologii oraz pozyskiwanie przede wszystkim nowych partnerów – mówi Rafał Wojtowicz, Wydział Współpracy z Zagranicą UMWD.

Po zakończeniu misji gospodarczej w Berlinie zapytaliśmy przedsiębiorców o ich wrażenia.

Jest to wielka szansa na to, żeby otworzyć się na inne kraje, na inne kultury i przedstawić swój produkt właśnie ze swojej perspektywy, ale dla większej rzeszy klientów. Pozyskaliśmy dwóch partnerów, którzy potencjalnie chcieliby zostać naszymi dystrybutorami właśnie na rynek niemiecki i holenderski – mówi Dominik Żaboklicki, Greenwood Sime.

Te targi oraz projekt Going Global cechuje się tym, iż jest tu bardzo aktywnie. Od samego początku, gdy tu przyjechaliśmy, już od pierwszego dnia bardzo aktywnie pozyskiwaliśmy nowe kontakty. Z naszej perspektywy udało się już zorganizować taką grupę, która wymienia się technologicznymi nowinkami, ale też planujemy wspólne działania, np. ze start-up’ami wspierającymi zdrowie psychiczne kobiet, które reprezentuje firma, start-up łącząca Berlin i Londyn. Tak iż to jest jedno z naszych osiągnięć do tej pory – mówi Jagoda Nowakowska, Applover sp. z o.o.

Gdyby nie IFA, gdyby nie ten wyjazd, gdyby nie Going Global, to nie poznałbym, całej masy osób z samego Goingu, które też pozwolą mi na budowanie relacji i jakieś wspólne rzeczy. o ile chodzi o te osoby, już stricte z samych targów, to znów jest to masa różnych możliwości – mówi Hubert Biliński, Kriosystem sp. z o.o.

Z tego miejsca mogę również zaprosić wszystkie firmy, które jeszcze nie dowiedziały się o naszym projekcie, żeby weszły naszą zakładkę projektową na stronie https://umwd.dolnyslask.pl i sprawdziły zasady rekrutacji, regulamin i nabory na najbliższe wydarzenia zagraniczne – zaprasza Rafał Wojtowicz, Wydział Współpracy z Zagranicą UMWD.

Koszt realizacji projektu Going Global 4.0. to ponad 20 mln zł, z czego ponad 15 mln zł pochodzi ze środków Unijnych.

Idź do oryginalnego materiału