Projekt eTwinning GROW: Gardening, Researching and Observing the World

pedagogika-specjalna.edu.pl 2 dni temu

Chciałybyśmy podzielić się naszymi obserwacjami i pracą w międzynarodowym projekcie eTwinning przeznaczonym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w wieku od 7 do 18 lat. Tytuł projektu GROW: Gardening, Researching and Observing the World (Ogrodnictwo, badanie i obserwacja świata) zainteresował nas i zainspirował do dołączenia do grupy projektowej z Rumunii, Turcji, Portugalii, Słowacji i Grecji. Założycielem projektu GROW jest Popovici Raluca – Teodora z Rumunii.

Uczniowie mieli możliwość zaangażować się w praktyczną eksplorację środowiska, naukę poprzez obserwację i dokumentowanie wzrostu roślin. Budowaliśmy mini szklarnię, sialiśmy rośliny, prowadziliśmy dziennik obserwacji wzrostu naszych roślin – koperku i bazylii. Uczniowie mieli możliwość zrozumieć świat przyrody, rozwinąć swoje umiejętności obserwacji naukowej i poczucie odpowiedzialności za środowisko. W ramach projektu odbywały się spotkania online, w czasie których były prezentowane szklarnie i zasiane rośliny, gra w „Bingo kwiatowe”, śpiewanie piosenki o rosnących roślinach, wspólny „roślinny” taniec. Odbywały się zajęcia, w czasie których projektowano logo, rysowano rośliny i próbowano je animować, robiono zdjęcia przyrody. Posługiwano się różnymi aplikacjami; doskonalono posługiwanie się technologią informacyjną.

Udział w projekcie miał pozytywny wpływ na naszych uczniów, rozwinął umiejętności społeczne i poprawił zrozumienie środowiska. Pobudził naturalną ciekawość i promował zdrowy styl życia. Pomógł odkryć i docenić piękno natury, rozwinąć świadomość ekologiczną i kreatywność. Projekt był dobrą nauką, ale również wspaniałą zabawą dla wszystkich uczestników. Trwał od października 2024 r. do stycznia 2025 r. Otrzymaliśmy Krajową Odznakę Jakości i Odznakę Jakości Ucznia. Jesteśmy dumne z naszych uczniów.

Cele projektu:

  • stworzenie szklarni z wykorzystaniem materiałów pochodzących z otoczenia
  • sadzenie nasion i adekwatnie dbanie o nie
  • prowadzenie dziennika wzrostu roślin
  • komunikowanie się z innymi uczestnikami projektu
  • korzystanie z narzędzi internetowych w celu realizacji powierzonych zadań
  • praca w zespole z poszanowaniem podanych wymagań
  • współpraca w celu stworzenia produktu końcowego
  • taniec naśladujący ruchy osoby dorosłej
  • wymienianie części rośliny w języku angielskim
  • nazywanie kolorów w języku angielskim
  • rysowanie rośliny, animacja
  • kolory przyrody widoczne w najbliższym otoczeniu – zdjęcia

Autorki: Joanna Rychlik i Ewelina Włodarczyk – Czytelniczki Portalu

Post Projekt eTwinning GROW: Gardening, Researching and Observing the World pojawił się poraz pierwszy w Pedagogika Specjalna - portal dla nauczycieli.

Idź do oryginalnego materiału