W pracy z dziećmi w dużym stopniu bazujemy na motywacji wewnętrznej. o ile dziecko nie uczestniczyło wcześniej w naszych zajęciach, to przed dołączeniem do grupy spotykamy się na indywidualnej konsultacji. Rozmawiamy z dzieckiem o jego potrzebach, mocnych stronach oraz potrzebach. Staramy się wspólnie ustalić cele i obszary, nad którymi warto pracować. Ważne jest, aby młody człowiek rozumiał potrzebę i wyraził chęć pracy. Staramy się rozmawiać otwarcie i odpowiadać na wszystkie pytania i wątpliwości.
Tworzymy grupy 6-7-osobowe, które prowadzone są przez dwóch terapeutów. Podczas zajęć nazywamy trudności, pokazujemy ich konsekwencje i uczymy nowych strategii. Dużo czasu poświęcamy na doskonalenie umiejętności skutecznego komunikowania się z otoczenie, stawianiu granic i mówieniu o swoich potrzebach. Na tym etapie duże znaczenie mają relacje z rówieśnikami. Przyglądamy się i omawiamy co pomaga, a co utrudnia ,,dogadywanie się” z innymi. Zwracamy uwagę na potrzeby i granice innych osób.

Przepis na dobre relacje w rodzinie





![Eliza Kącka: Diagnoza autyzmu to nie jest wyrok [PODCAST]](https://m.mamadu.pl/6100a14d97c50fa64b83ba4980b93691,1920,1080,0,0.webp)




![Radni oglądali nową część szpitala w Tomaszowie Lubelskim. Już niedługo koniec budowy! [ZDJĘCIA]](https://static2.kronikatygodnia.pl/data/articles/xga-4x3-radni-ogladali-nowa-czesc-szpitala-w-tomaszowie-lubelskim-juz-niedlugo-koniec-budowy-zdjecia-1766000213.jpg)

![Czepki dla przyszłych pielęgniarek i pielęgniarzy [FOTO]](https://www.naszrybnik.com/photos/1765998076csm-czepkowanie-2025-fot-d-rauk-014-68ef9adc64-.jpg)