Poznański Ośrodek Specjalistycznych Usług Medycznych (POSUM) postanowił ułatwić dostęp do swoich usług dla pacjentów. Placówka w pierwszej kolejności ułatwiła kontakt z poradnią. Ponadto pacjent może odwołać wizytę dzięki jednego smsa.
Zmniejszenie kolejek do specjalistów
– Kolejki do specjalistów to wyzwanie dla systemu opieki zdrowotnej w całej Polsce. Każde działanie, które pozwala je skrócić, jest ogromnie ważne. Dziękuję POSUM, iż także w tym zakresie stawia dobro pacjentów na pierwszym miejscu. Zdrowie jest bezcenne, w Poznaniu wiemy o tym dobrze. Dlatego proponujemy naszym mieszkańcom i mieszkankom liczne programy, które pozwolą o nie zadbać. To m.in. bezpłatne szczepienia dla dzieci i seniorów, Białe Soboty czy prowadzony w POSUM Punkt Profilaktyki Intymnej – mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania.
Pierwsze zmiany wprowadzono już w lipcu, dzięki czemu pracownicy miejskiej infolinii – Biura Poznań Kontakt – wspierają placówkę w rejestracji do Poradni Chirurgii Dziecięcej. 90% pacjentów dodzwoniło się do POSUM, a średni czas oczekiwania na linii wynosił 34 sekundy.
– Zdajemy sobie sprawę, iż dodzwonienie się do placówek medycznych potrafi być trudne. Dlatego zdecydowaliśmy się wprowadzić zmiany, które ułatwią pacjentom kontakt z naszym ośrodkiem. Chcemy pomóc pacjentom i sprawić, aby zarówno rejestracja, jak i sama wizyta lekarska przebiegły w możliwie wygodny i przyjazny sposób. Wprowadzanie zmian w ochronie zdrowia wymaga szczególnej ostrożności i umiejętności. Mimo to mamy ambicje i odwagę, by to robić, ponieważ poznaniacy i poznanianki zasługują na nowoczesną opiekę medyczną, w której pacjent jest stawiany zawsze na pierwszym miejscu. Jesteśmy po to, aby wspierać naszych mieszkańców – – mówi Konrad Zaradny, dyrektor POSUM.
Spektakularny sukces
Wsparcie, które oferuje Biuro Poznań Kontakt jest nieocenione. Ponadto podjęto decyzję, iż takie samo rozwiązanie zostanie wprowadzone już w sierpniu dla dwóch kolejnych poradni: chirurgii ogólnej i proktologicznej.
Jak informuje placówka, kolejnym bardzo dobrze sprawdzającym się rozwiązaniem było wprowadzenie możliwości odwołania wizyty przy pomocy smsa. Ośrodek takie rozwiązanie wprowadził dla kolejnych 9 poradni: dermatologicznej, okulistycznej, onkologicznej, proktologicznej i urologicznej, a także dla chirurgii dziecięcej, naczyniowej, ogólnej i urazowo-ortopedycznej. Ponadto smsem można zapisać się na badanie mammograficzne. Wizytę można odwołać na 3 dni przed zaplanowaną konsultacją z lekarzem. Takie rozwiązanie będzie niezwykle korzystne, ponieważ terminy nie będą przepadały. Jak pokazują statystyki, w pierwszej połowie 2023 r. na umówioną wizytę nie stawiło się blisko pół miliona pacjentów.
Wprowadzone w POSUM zmiany nie tylko znacząco poprawiły jakość komunikacji z pacjentami, ale również przyniosły wymierne korzyści finansowe dla ośrodka. Dzięki temu rozwiązaniu placówka wygenerowała w lipcu dodatkowy przychód w wysokości 30 000 zł, przyjmując pacjentów podczas „uzupełnionych” wizyt.
Źródło: poznań.pl