Podpis elektroniczny – nowość w eGabinet

egabinet.pl 20 godzin temu

Cyfryzacja sektora ochrony zdrowia w Polsce nabiera tempa – tak wynika z VIII edycji badania Centrum e-Zdrowia, które wskazuje, iż 88% placówek medycznych dysponuje infrastrukturą sieciową pozwalającą na realizację nowoczesnych rozwiązań cyfrowych. To jasny sygnał, iż polskie placówki są gotowe na transformację cyfrową, która nie tylko usprawnia procesy administracyjno-operacyjne, ale i redukuje koszty. W takim środowisku najważniejsze staje się wdrażanie rozwiązań, które spełniają zarówno wymogi prawne, jak i rosnące oczekiwania pacjentów. Jednym z najważniejszych elementów cyfrowej transformacji jest możliwość bezpiecznego i wygodnego podpisywania dokumentów medycznych w formie elektronicznej – bez konieczności korzystania z tradycyjnych metod papierowych. Dlatego w eGabinet, wychodząc naprzeciw tym potrzebom, we współpracy z IC Solutions, wprowadzamy nową funkcjonalność: podpis elektroniczny oparty na unikalnej technologii biometrycznej. To innowacyjne rozwiązanie, które nie tylko zwiększa bezpieczeństwo, ale i znacznie przyspiesza procesy administracyjne w placówkach medycznych.

Technologia podpisu biometrycznego IC Pen w eGabinet

W eGabinet stawiamy wyłącznie na sprawdzone i przetestowane rozwiązania, które pomagają naszym placówkom medycznym być o krok naprzód w procesie cyfryzacji służby zdrowia. Dlatego do ich użytku, we współpracy z IC Solutions, oddajemy system do składania własnoręcznego podpisu elektronicznego, który zbiera unikalne cechy behawioralne użytkownika takie jak dynamika, prędkość i siła nacisku, co pozwala na jednoznaczną ocenę autentyczności złożonego podpisu. To nie tylko zwiększa bezpieczeństwo, ale też minimalizuje ryzyko nadużyć i fałszerstw.

„Wykorzystanie tabletów do tworzenia dokumentacji medycznej to krok milowy w cyfryzacji ochrony zdrowia. Dzięki naszej technologii podpisu biometrycznego możliwe jest całkowite odejście od papieru – proces jest nie tylko w pełni mobilny i wygodny, ale także spełnia wszystkie wymogi prawne, zapewniając ważność i bezpieczeństwo dokumentów” ‒ komentuj Tomasz Kalinowski ‒ Członek Zarządu / Dyrektor ds. Technologii z IC Solutions.

Jak dokładnie działa podpis elektroniczny?

System IC Pen, wykorzystując tablety z rysikiem, pozwala na elektroniczne wyświetlanie dokumentów, takich jak zgody i oświadczenia, które pacjent musi podpisać przed wizytą, zabiegiem lub inną procedurą medyczną. Dzięki temu pacjent może bezpośrednio na ekranie uzupełnić wymagane pola oraz złożyć podpis, który posiada pełną moc prawną.

„Najważniejszym celem było dla nas stworzenie rozwiązania elastycznego i łatwego w obsłudze. Dzięki integracji z IC Pen możemy zaoferować narzędzie, które realnie odpowiada na potrzeby placówek medycznych. Biometryczny podpis odręczny zapewnia nie tylko pełne bezpieczeństwo i zgodność z prawem, ale też praca na tablecie znacząco podnosi efektywność i komfort użytkowania.” – dodaje Maciej Czarnecki, CTO w eGabinet.

Jakie dokumenty pacjent może podpisać dzięki podpisu elektronicznego?

Za pomocą podpisu elektronicznego pacjenci mogą podpisać:

✓ klauzulę RODO i personalizowane szablony dokumentów
✓ oświadczenia eWuś
✓ zgodę na leczenie
✓ upoważnienia do udzielania informacji o stanie zdrowia i udostępniania dokumentacji medycznej

Zaletą tego rozwiązania jest również mobilność – pacjent może wypełniać i podpisywać dokumenty praktycznie w dowolnym miejscu placówki medycznej, bez konieczności dostępu do internetu.

Źródło: icpen.pl

Elektroniczny podpis, który posiada moc prawną

Elektroniczny podpis stosowany w oprogramowaniu eGabinet oparty na technologii IC Pen ma pełną moc prawną, zgodną z obowiązującymi przepisami. Dzięki zastosowaniu zaawansowanych metod biometrycznych, podpis ten stanowi wiarygodne potwierdzenie tożsamości pacjenta oraz autentyczności dokumentu, co zapewnia bezpieczeństwo i legalność całego procesu.

Korzyści dla placówek medycznych

Wdrożenie podpisu elektronicznego w placówce medycznej to realne korzyści, takie jak:

✓ skrócenie czasu obsługi dokumentów i poprawa efektywności pracy,
✓ zwiększenie poziomu bezpieczeństwa danych zgodnie z RODO i regulacjami medycznymi,
✓ redukcja kosztów związanych z papierową dokumentacją,
✓ łatwość integracji i intuicyjność obsługi, co przekłada się na szybsze wdrożenie.

Podsumowanie

Wdrożenie systemu IC Pen w eGabinet to strategiczna inwestycja w przyszłość cyfrowej medycyny. Dzięki temu rozwiązaniu placówki medyczne, które na co dzień korzystają z naszego systemu będą mogły jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby pacjentów i zarządzać obiegiem dokumentów sprawniej niż w przypadku tradycyjnych metod.

Idź do oryginalnego materiału