Oznakowanie aptek sprzedających pigułki „dzień po”

termedia.pl 5 miesięcy temu
Zdjęcie: 123RF


Naczelna Izba Aptekarska przedstawiła zatwierdzony przez Główny Inspektorat Farmaceutyczny projekt naklejki dla aptek biorących udział w pilotażu sprzedaży antykoncepcji awaryjnej.



Projekt naklejki, przesłany przez Ministerstwo Zdrowia, zatwierdził Departament Prawny Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego. Po dokładnym przeanalizowaniu, GIF stwierdził, iż zamieszczenie tej informacji w aptekach nie narusza zakazu reklamy aptek, zgodnie z art. 94a ustawy Prawo farmaceutyczne.

Publikujemy projest poniżej.


– W oznaczeniu nie mogą znajdować się żadne dodatkowe treści wartościujące ani znaki graficzne, które mogłyby stanowić zachętę do skorzystania z usług i oferty apteki. Prosimy o przestrzeganie tych wytycznych, aby uniknąć ewentualnych nieporozumień i problemów prawnych – przypomina GIF.

Oznaowanie aptek jest dobrowolne
Naklejki informacyjne będą dystrybuowane przez oddziały Narodowego Funduszu Zdrowia i mają na celu oznakowanie aptek biorących udział w pilotażowym programie Ministerstwa Zdrowia sprzedaży antykoncepcji awaryjnej.

– Oznakowanie aptek jest dobrowolne i zależy wyłącznie od indywidualnej decyzji każdej apteki – mówi rzecznik NIA Konrad Madejczyk.

– Apteki mają pełną swobodę w decyzji, czy chcą umieścić takie oznakowanie – zaznacza.

Przeczytaj także: „Gdzie kupić tabletki «dzień po»?”.

Idź do oryginalnego materiału