Naczelna Izba Aptekarska przedstawiła zatwierdzony przez Główny Inspektorat Farmaceutyczny projekt naklejki dla aptek biorących udział w pilotażu sprzedaży antykoncepcji awaryjnej.
Projekt naklejki, przesłany przez Ministerstwo Zdrowia, zatwierdził Departament Prawny Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego. Po dokładnym przeanalizowaniu, GIF stwierdził, iż zamieszczenie tej informacji w aptekach nie narusza zakazu reklamy aptek, zgodnie z art. 94a ustawy Prawo farmaceutyczne.
Publikujemy projest poniżej.
– W oznaczeniu nie mogą znajdować się żadne dodatkowe treści wartościujące ani znaki graficzne, które mogłyby stanowić zachętę do skorzystania z usług i oferty apteki. Prosimy o przestrzeganie tych wytycznych, aby uniknąć ewentualnych nieporozumień i problemów prawnych – przypomina GIF.
Oznaowanie aptek jest dobrowolne
Naklejki informacyjne będą dystrybuowane przez oddziały Narodowego
Funduszu Zdrowia i mają na celu oznakowanie aptek biorących udział w
pilotażowym programie Ministerstwa Zdrowia sprzedaży antykoncepcji awaryjnej.
– Oznakowanie aptek jest dobrowolne i zależy wyłącznie od
indywidualnej decyzji każdej apteki – mówi rzecznik NIA Konrad
Madejczyk.
– Apteki mają pełną swobodę w decyzji, czy chcą umieścić takie
oznakowanie – zaznacza.
Przeczytaj także: „Gdzie kupić tabletki «dzień po»?”.