Temat: Ozdabianie mydła metodą decoupage.
Cele ogólny:
- zapoznanie z techniką serwetkową – decoupage
Cele szczegółowe:
- zapoznanie z materiałami do decoupage i ich odpowiednie zastosowanie
- doskonalenie praktycznych umiejętności rękodzielniczych
- wdrażanie do dokładności i obowiązkowości
- właściwa organizacja miejsca pracy
Metody:
- pokaz
- ćwiczenia praktyczne
Forma pracy:
- indywidualna
- grupowa
Środki dydaktyczne:
- karta pracy
- białe mydło
- serwetka
- biała farba akrylowa
- klej do decoupage’u
- lakier do decoupage’u
- pędzelek
- papier ścierny
Wstęp:
Czynności organizacyjno-porządkowe: przywitanie uczniów, sprawdzenie listy obecności, zapoznanie z tematyką zajęć (omówienie techniki serwetkowej, przedstawienie materiałów potrzebnych do jej wykonania).
Rozwinięcie:
Uczniowie otrzymuję kartę pracy. Zadaniem uczniów jest wycięcie poszczególnych etapów ozdabiania mydła metodą serwetkową. Następnie uczniowie z pomocą nauczyciela ustalają kolejność wykonania poszczególnych czynności.
Karta pracy
1. Wytnij.
2. Następnie uporządkuj w prawidłowej kolejności etapy ozdabiania mydła metodą decoupage.
3. Wklej do zeszytu.
Odłóż mydło aż dokładnie wyschnie. |
Rozdziel warstwy chusteczek, wybierz tą z nadrukiem. |
Jeżeli mydło posiada napis, należy usunąć je papierem ściernym. |
Następnie górną powierzchnię mydła pokryj białą farbą akrylową. |
Podczas gdy mydło schnie, wytnij z serwetki motyla. |
Połóż motylka z serwetki na kleju i delikatnie przyciśnij. |
Gdy warstwa farby jest już całkiem sucha, pokryj mydło klejem do decoupage’u. |
Polakieruj powierzchnię z obrazkiem. |
Zostaw do wyschnięcia. |
Po omówieniu etapów ozdabiania mydła, uczniowie przygotowują miejsce pracy i przystępują do wykonania zadania, korzystając z instrukcji w zeszycie i pomocy nauczyciela.
Zakończenie:
1. Gdy dekorowanie mydła zostanie zakończone, uczniowie porządkują miejsce pracy.
2. Następnie uczniowie prezentują swoje prace na forum klasy.
3. Nauczyciel ocenia pracę uczniów.
4. Podziękowanie uczniom za udział w zajęciach i pożegnanie.
Opracowała: Monika Szewczyk – Czytelniczka Portalu