Osoby publiczne nie powinny reklamować alkoholu

termedia.pl 1 tydzień temu
Zdjęcie: Warszawski Uniwersytet Medyczny


Naczelna Rada Lekarska zaapelowała o ograniczenie sprzedaży alkoholu w godzinach nocnych. Zwróciła się także do przedstawicieli świata kultury i sportu o rezygnację z udziału w reklamach trunków. Zdaniem diabetologa prof. Leszka Czupryniaka to istotne dla poprawy zdrowia publicznego i budowania społecznej odpowiedzialności środowisk kultury i sportu.



  • Prezydium Naczelnej Rady Lekarskiej 29 września wystąpiło z apelem o wprowadzenie ograniczeń sprzedaży alkoholu w porze nocnej oraz o refleksję nad rolą osób publicznych w promowaniu jego konsumpcji
  • W ocenie prof. dr. hab. n. med. Leszka Czupryniaka, specjalisty chorób wewnętrznych i diabetologii, kierownika Kliniki Diabetologii i Chorób Wewnętrznych Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, to potrzebna inicjatywa, która może realnie wpłynąć na świadomość społeczną i zdrowie Polaków
  • Chodzi o to, żeby ten apel rozpowszechnić, aby presja medialna i społeczna na aktorów, sportowców czy piosenkarzy rzeczywiście była. Prof. Czupryniak wielokrotnie wskazywał na potrzebę wystosowania takiego postulatu
Idź do oryginalnego materiału