Optymalizacja coachingu cyfrowego

wszystkoocoachingu.pl 1 tydzień temu

Coaching cyfrowy

Jonathan Passmore, profesor w Henley Business School, na swoim profilu na Linkedin przybliża temat, czym jest Coaching cyfrowy. I jak coachowie mogą udoskonalić swój warsztat pracy online.

„Łatwe, prawda – wystarczy włączyć i połączyć się. Faktycznie, to prawda. choćby moja 90-letnia ciocia zaczęła korzystać z Zooma w trakcie pandemii COVID-19” – czytamy na profilu profesora Passmore’a. – „W związku z tym, możesz zapytać: Czy to w ogóle może sprawiać trudność? W rzeczywistości, nie jest to trudne. Jednak w przypadku coachingu znacznie trudniejsze, niż mogłoby się wydawać. Dlaczego? Bo trzeba robić to naprawdę dobrze za każdym razem”.

Coaching cyfrowy – komunikatory

Wiele osób korzysta z Google Meet, Zoom i Teams do prowadzenia sesji. Użytkownicy doceniają wygodę i oszczędność czasu, jakie daje cyfrowe dostarczanie usług. Badania potwierdzają, iż rezultaty są porównywalne z tymi, osiąganymi twarzą w twarz. Jednak coachowie nie zaktualizowali swoich praktyk, aby dostosować się do nowego trybu pracy.

W moim najnowszym artykule, opublikowanym w Coaching Today, przedstawiam kilka zdroworozsądkowych wskazówek, trików i sugestii, jak zoptymalizować to, co robisz online, uwzględniając tę zmianę. Większość z nich to „zdrowy rozsądek”, ale czasami warto sobie o nich przypomnieć.

Pięć prostych wskazówek:

  1. Stabilne połączenie: Czy masz stabilne, bezpieczne połączenie podpięte bezpośrednio do swojego routera? Połączenie kablowe zamiast Wi-Fi poprawi stabilność i prędkość internetu choćby o 15-35%.
  2. VPN: Czy korzystasz z VPN? To zwiększy ochronę Twoich danych i często jest częścią ogólnego pakietu antywirusowego. Korzystaj z obu rozwiązań i regularnie skanuj komputer, aby chronić siebie i swoich klientów.
  3. Kontrakt: Czy zaktualizowałeś swój kontrakt z klientem, uwzględniając pracę online? Powinno to obejmować ustalenia dotyczące postępowania na wypadek rozłączenia się podczas sesji, ochrony danych i bezpieczeństwa informacji.
  4. Tło: Czy zadbałeś o tło na ekranie? Wiemy, iż ludzie oceniają po pierwszym wrażeniu. A zatem: czy tak jak świadomie wybierasz ubiór do pracy, dokonujesz świadomego wyboru tła, które pokażesz? Często najlepiej działa pokazanie odrobiny siebie, z autentycznym tłem, zamiast rozmycia. Unikaj elementów, które mogą rozpraszać klientów (pochowaj butelki po winie i pudełka po wczorajszej pizzy!).
  5. Narzędzia: Czy używasz narzędzi online? Spotykając się twarzą w twarz, wielu coachów korzystało z tablic, kart i innych narzędzi. Poznaj ich cyfrowymi wersjami. Mogą one wzbogacić Twoje sesje online tak samo, jak wzbogacały sesje na żywo.

Zapraszamy też na stronę www.jonathanpassmore.com, gdzie można przeczytać więcej artykułów autorstwa Jonathana Passmore’a.

Idź do oryginalnego materiału