Onkofundajca Alivia obchodzi 15 lecie swojej działalności. W tym czasie objęła wsparciem ponad 40 000 pacjentów, pomogła pozyskać środki na sfinansowanie leczenia, diagnostykę i transport na kwotę ponad 45 milionów złotych, prowadziła działania edukacyjne i opracowała bazę wiedzy dla osób z chorobami onkologicznymi i ich bliskich. – Działamy tam gdzie system zawodzi – mówią założyciele fundacji.
Stać po stronie pacjentów, dodawać odwagi oraz bronić ich godności
15 lat temu chorzy mieli ograniczony dostęp do nowoczesnych badań i terapii, a wiele leków nie było refundowanych. Polska onkologia przypominała prawdziwy labirynt bez wyjścia. Brakowało w niej przejrzystości i rzetelnej informacji o kolejkach, placówkach i prawach pacjenta. Rak bywał postrzegany jak wyrok. U rodzeństwa Polińskich, zmagających się wówczas z chorobą Agaty, pojawił się stanowczy brak zgody na zastaną sytuację.Ten bunt, wsparty przez zdobyte podczas zmagań z rakiem doświadczenie i wiedzę, był siłą napędową do stworzenia Fundacji Alivia. Początkowo Agata i Bartosz działali w niej sami na zasadach wolontariatu. W 2009 roku ruszyli z pierwszymi projektami – stroną internetową ze sprawdzoną wiedzą o raku, systemem zbiórek dla chorych i newsletterem z nowościami o leczeniu raka.
– Dziś Alivia to niezwykle sprawny, blisko 30-osobowy zespół, wolontariusze, setki współpracowników i miliony odbiorców rocznie. Nie zmieniła się misja: stać po stronie pacjentów, dodawać odwagi oraz bronić ich godności. Chcemy słuchać, reprezentować i wspierać chorych na raka oraz zmieniać system, który zbyt często zapomina, iż po drugiej stronie procedury stoi człowiek – podkreśla Agata Polińska, wiceprezeska Onkofundacji Alivia.
W
ciągu tych 15 lat Fundacja: objęła wsparciem ponad
40 000
pacjentów, pomogła pozyskać środki na sfinansowanie leczenia, diagnostykę i transport na kwotę ponad 45 milionów złotych, uruchomiła ponad 2 300 indywidualnych zbiórek na
wydatki związane z leczeniem, stworzyła wartościowe
portale, pomagające pacjentom i ich bliskim, z których rocznie korzysta
ponad 3
miliony użytkowników, uruchomiła bezpłatną
platformę pomocową dla chorych na raka. W pierwszym roku
do programu zarejestrowało się 12 000 pacjentów i ich bliskich, a Podopieczni
zrealizowali 2 500 benefitów.
Fundacja prowadzi również działania informacyjne i edukacyjne – opublikowała ponad 800 artykułów w bazie wiedzy, przeprowadziła dziesiątki webinarów oraz odpowiedziała na ponad 44 000 pytań.