Naczelna Rada Aptekarska zapewnia, iż nie jest za całkowitym zakazem reklamy aptek. Wskazuje jednak na konieczność uregulowania przepisów, które wyraźnie oddzielą dozwoloną informację od reklamy. W resorcie zdrowia realizowane są prace nad rozwiązaniami w tym obszarze, ale na razie za zamkniętymi drzwiami. NRA apeluje o podjęcie pilnych działań legislacyjnych, tłumacząc, czego najbardziej się obawia.
- W związku z wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej Naczelna Rada Aptekarska opracowała własne propozycje dotyczące zmiany w art. 94a Prawa farmaceutycznego, zgodnie z którym zabroniona jest reklama aptek i punktów aptecznych oraz ich działalności
- Marek Tomków, prezes Naczelnej Rady Aptekarskiej, podkreśla, iż samorząd aptekarski jest za utrzymaniem zakazu, jednak bez wyraźnych regulacji istnieje ryzyko powrotu do nieuczciwych praktyk
- Zdaniem NRA, niezbędne są przepisy oddzielające informację o działalności apteki, w tym o usługach w niej realizowanch, od jej reklamy
- Rada proponuje stworzenie katalogu informacji, które będą mogły być rozpowszechniane przez podmioty prowadzące apteki,
- Czy samorządowi aptekarskiemu uda się przeforsować swoje proppycje? Na jakie zmiany zdecyduje się resort zdrowia?