Oddzielmy agresywny marketing od informacji

termedia.pl 22 godzin temu
Zdjęcie: 123RF


Naczelna Rada Aptekarska zapewnia, iż nie jest za całkowitym zakazem reklamy aptek. Wskazuje jednak na konieczność uregulowania przepisów, które wyraźnie oddzielą dozwoloną informację od reklamy. W resorcie zdrowia realizowane są prace nad rozwiązaniami w tym obszarze, ale na razie za zamkniętymi drzwiami. NRA apeluje o podjęcie pilnych działań legislacyjnych, tłumacząc, czego najbardziej się obawia.



  • W związku z wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej Naczelna Rada Aptekarska opracowała własne propozycje dotyczące zmiany w art. 94a Prawa farmaceutycznego, zgodnie z którym zabroniona jest reklama aptek i punktów aptecznych oraz ich działalności
  • Marek Tomków, prezes Naczelnej Rady Aptekarskiej, podkreśla, iż samorząd aptekarski jest za utrzymaniem zakazu, jednak bez wyraźnych regulacji istnieje ryzyko powrotu do nieuczciwych praktyk
  • Zdaniem NRA, niezbędne są przepisy oddzielające informację o działalności apteki, w tym o usługach w niej realizowanch, od jej reklamy
  • Rada proponuje stworzenie katalogu informacji, które będą mogły być rozpowszechniane przez podmioty prowadzące apteki,
  • Czy samorządowi aptekarskiemu uda się przeforsować swoje proppycje? Na jakie zmiany zdecyduje się resort zdrowia?
Idź do oryginalnego materiału