Nowoczesne Pracownie Pielęgniarskie w UKEN: Inwestycja w przyszłość opieki medycznej

liderzyinnowacyjnosci.com 1 miesiąc temu

Na Uniwersytecie Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie otwarto nowoczesne Pracownie Umiejętności Pielęgniarskich. To wydarzenie nie tylko podnosi prestiż uczelni, ale przede wszystkim stanowi najważniejszy krok w kształceniu przyszłych pielęgniarek i pielęgniarzy, których profesjonalizm będzie miał bezpośredni wpływ na jakość opieki nad pacjentami.

Nowe pracownie zostały zaprojektowane zgodnie z najwyższymi standardami edukacyjnymi, umożliwiając studentom naukę w realistycznym środowisku szpitalnym. Sale dydaktyczne wiernie odwzorowują oddziały szpitalne, co pozwala na prowadzenie przedklinicznych symulacji medycznych i doskonalenie praktycznych umiejętności. To właśnie dzięki takim inwestycjom przyszli specjaliści będą mogli lepiej przygotować się do realnych wyzwań w pracy.

Nowoczesne wyposażenie kluczem do lepszego kształcenia

Pracownie zostały wyposażone w wysokiej klasy sprzęt medyczny, który pozwala na przeprowadzanie ćwiczeń w warunkach zbliżonych do rzeczywistych. Studenci mają dostęp m.in. do: profesjonalnych łóżek szpitalnych z pełnym wyposażeniem diagnostycznym, sprzętu do transportu pacjentów, w tym wózków inwalidzkich i podnośników, pomp infuzyjnych oraz zestawów do terapii żywieniowej, fantomów do nauki procedur pielęgniarskich, sprzętu do monitorowania zdrowia niemowląt, szerokiej gamy urządzeń diagnostycznych, takich jak aparaty EKG, ciśnieniomierze i pulsoksymetry.

„UKEN wychodzi naprzeciw potrzebom rynku. Zgodnie z prognozami, zapotrzebowanie na wykwalifikowany personel pielęgniarski będzie rosło. Naszym celem jest zapewnienie studentom najlepszych warunków do nauki, zarówno pod względem kadry dydaktycznej, jak i sprzętu” – podkreślił prof. dr hab. Krzysztof Tokarski, pełnomocnik rektora ds. uruchomienia kierunku studiów Pielęgniarstwo.

Technologia i innowacje w służbie edukacji

Otwarciu towarzyszył pokaz symulatorów medycznych VR SimX, który zaprezentowała dr n. med. Katarzyna Major. Wprowadzenie elementów rzeczywistości wirtualnej do programu nauczania jest kolejnym krokiem w stronę nowoczesnego kształcenia, które ma przygotować studentów do pracy w dynamicznie rozwijającym się sektorze medycznym.

Rektor UKEN, prof. dr hab. Piotr Borek, otwierając pracownie, zaznaczył: „Mam nadzieję, iż te sale staną się miejscem, które nie tylko pozwoli studentom zdobywać wiedzę, ale także inspirować ich do ciągłego rozwoju i podnoszenia kwalifikacji. Od jakości kształcenia pielęgniarek zależy jakość opieki nad pacjentami, dlatego ta inwestycja ma ogromne znaczenie dla całego sektora ochrony zdrowia.”

W uroczystości uczestniczyli przedstawiciele władz uczelni, wykładowcy oraz liczni goście, w tym przedstawiciele szpitali i instytucji medycznych. Inwestycja w wysokości 890 400,09 złotych stanowi istotny krok w kierunku podnoszenia jakości kształcenia przyszłych specjalistów i wpisuje się w strategię uczelni, której priorytetem jest dostarczanie najlepszego wykształcenia dla przyszłych pracowników służby zdrowia.

Źródło: UKEN

Idź do oryginalnego materiału