Nowym zarządzeniem – zastępującym te nr 6/2020/DK z 15 stycznia 2020 r. – wprowadzono mechanizm weryfikacji zasadności rozpoczęcia czynności sprawdzających przez dyrektorów oddziałów wojewódzkich funduszu.
– Dyrektor oddziału ma obowiązek przekazywać do prezesa NFZ, za pośrednictwem dyrektora Departamentu Kontroli, informację o zamiarze rozpoczęcia czynności sprawdzających – wyjaśniono, dodając, iż „zgłoszenie podlega weryfikacji między innymi w zakresie zasadności prowadzenia czynności sprawdzających oraz jednostki organizacyjnej płatnika lub komórki organizacyjnej, która ma przeprowadzić czynności sprawdzające, a także okoliczności uzasadniających wszczęcie kontroli zamiast przeprowadzenia czynności sprawdzających”.
Przyjęte rozwiązania są po to, aby – jak podkreślono – „zwiększyć efekt synergii pomiędzy dyrektorami oddziałów a prezesem – w zakresie realizacji uregulowanego w art. 61 w ustawy z 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych trybu weryfikacji schematy funkcjonowania uczestników systemu ochrony zdrowia”.
Pozostałe zmiany w treści zarządzenia porządkują przebieg procesu.
Udostępniamy zarządzenie.