Nowe standardy kształcenia diagnostów laboratoryjnych – zmiany w zespole

termedia.pl 6 godzin temu
Zdjęcie: 123RF


Resort zdrowia opublikował znowelizowane zarządzenie w sprawie Zespołu do spraw opracowania propozycji zmian standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu diagnosty laboratoryjnego. Nastąpiły zmiany na stanowisku przewodniczącego.



Zgodnie z zarządzeniem ministra zdrowia opublikowanym 9 października br. przewodniczącą zespołu została dr hab. n. med. Katarzyna Winsz-Szczotka, prezes Polskiego Towarzystwa Diagnostyki Laboratoryjnej, profesor badawczo-dydaktyczny Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach. Zastąpiła na tym stanowisku Urszulę Demkow, podsekretarz stanu w Ministerstwie Zdrowia w latach 2024–2025.

Wiceprzewodniczącą zespołu została prof. dr hab. n. med. Milena Dąbrowska, przedstawicielka Krajowej Rady Diagnostów Laboratoryjnych.

Zadania zespołu, określone w zarządzeniu, obejmują m.in.:

  • analizę standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu diagnosty laboratoryjnego, zgodnie z załącznikiem nr 6 do rozporządzenia ministra nauki i szkolnictwa wyższego z 26 lipca 2019 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu lekarza, lekarza dentysty, farmaceuty, pielęgniarki, położnej, diagnosty laboratoryjnego, fizjoterapeuty i ratownika medycznego,
  • dokreślenie kompetencji zawodowych absolwentów jednolitych studiów magisterskich na kierunku analityka medyczna, mając na celu precyzyjne określenie wymaganych umiejętności i kwalifikacji, które powinny być nabyte przez studentów podczas procesu kształcenia,
  • opracowanie propozycji zmian w zakresie zajęć praktycznych i praktyk zawodowych.

Zarządzenie poniżej.


Idź do oryginalnego materiału