Po opublikowaniu przez nas artykułu „Lekarka wygrała z portalem ZnanyLekarz.pl” (link na końcu tekstu) otrzymaliśmy wyjaśnienie.
– ZnanyLekarz przykłada bardzo dużą wagę do transparentności i dokładności procesu zarządzania opiniami. Każdego miesiąca trafia do nas około 50 000 opinii i każda z nich jest weryfikowana, zanim zostanie opublikowana na platformie. Nasza polityka polega na nieakceptowaniu komentarzy (pkt 12 § 4 regulaminu), które mogą naruszać dobra osobiste. W związku z powyższym, zdecydowanie nie zgadzamy się z opinią sądu w tej sprawie i będziemy kontynuować proces prawny, aby rozwiązać tę sprawę w sposób sprawiedliwy – podkreślono.
Treść oświadczenia:
„W nawiązaniu do pojawiających się w przestrzeni publicznej artykułów dotyczących wyroku Sądu Okręgowego w Warszawie w sprawie opinii, rzekomo naruszającej dobra osobiste lekarki, zamieszczonej w portalu ZnanyLekarz, Zarząd ZnanyLekarz Sp. z o.o. oświadcza, iż obecny wyrok, wydany przez Sąd Okręgowy w Warszawie, jest nieprawomocny i spółka podjęła już działania związane z odwołaniem się od ww. wyroku.
Pragniemy podkreślić, iż każda opinia, bez względu na jej wydźwięk, jest przed jej publikacją weryfikowana. Zgodnie z procedurami obowiązującymi w serwisie dotyczącymi opinii, zanim komentarz zostanie opublikowany na profilu danego specjalisty, jest sprawdzany przez zespół moderatorów, czy jest zgodny z zasadami dodawania opinii obowiązującymi w ZnanyLekarz, regulaminem i czy znajduje jakiekolwiek znamiona niezgodności z innymi zasadami. W tym przypadku taka procedura również została zastosowana.
Lekarz ma również prawo odnieść się do konkretnej opinii lub zgłosić nadużycie, i w tym przypadku specjalista skorzystał z tych możliwości. Zgłoszenie nadużycia powoduje, iż procedura weryfikacji opinii jest ponawiana. jeżeli pacjent potwierdzi, iż opisana sytuacja miała miejsce, a tak się stało, opinia zostaje utrzymana na profilu lekarza. Ponadto, zgodnie z regulaminem serwisu, odpowiedzialność za treść opinii ponosi przede wszystkim jej autor.
Warto podkreślić, iż zgodnie z pkt 12 § 4 regulaminu: informacje, opinie i komentarze nie mogą naruszać prawa, dóbr osobistych ani dobrych obyczajów. W szczególności niedozwolone jest używanie w opiniach wyrażeń wulgarnych, niecenzuralnych i obraźliwych, stosowanie przezwisk, odnoszenie się do sfery prywatnej i rodzinnej, oskarżanie o popełnienie przestępstwa, wzywanie do stosowania przemocy lub do nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej itp. Niedozwolone jest również dodawanie opinii, które mogą zostać uznane za pomówienie lub które kwestionują treści umieszczone przez profesjonalistę w serwisie lub kwestionują kwalifikacje zawodowe profesjonalisty, które zostały potwierdzone przez adekwatne instytucje. W myśl tego zapisu ZnanyLekarz nie akceptuje opinii, które mogą naruszać dobra osobiste, takie zgłoszenia zatem są marginalne.
Wyrok jest nieprawomocny i nie podlega wykonaniu. Wszelkie pytania dotyczące dalszych kroków w tej sprawie prosimy kierować do pełnomocnika spółki ZnanyLekarz – adwokata Kamila Hamelusza.
Zarząd ZnanyLekarz Sp. z o.o.”
Poniżej link do artykułu, do którego odnosi się oświadczenie:
„Lekarka wygrała z portalem ZnanyLekarz.pl”.