Konsultowany jest projekt rozporządzenie ministra zdrowia w sprawie kursów uprawniających do pracy na stanowiskach dyspozytora medycznego i wojewódzkiego koordynatora ratownictwa medycznego oraz kursu doskonalącego dla tego pierwszego.
Projekt wprowadza zmiany w rozporządzeniu ministra zdrowia z 19 marca 2024 r. w sprawie w sprawie kursów uprawniających do pracy na stanowisku dyspozytora medycznego i wojewódzkiego koordynatora ratownictwa medycznego oraz kursu doskonalącego dla dyspozytora medycznego (Dz. U. poz. 456) w zakresie przelicznika oceny końcowej egzaminu z części praktycznej, która jest oceną wynikająca ze średniej arytmetycznej ocen wystawionych przezposzczególnych członków komisji.
Egzaminy z części praktycznej dotyczą kursów uprawniających do pracy na stanowisku dyspozytora medycznego i wojewódzkiegokoordynatora ratownictwa medycznego oraz kursu doskonalącego dla dyspozytora medycznego.
Zgodnie z w tej chwili obowiązującym § 9 ust. 4 rozporządzenia, oceną końcową egzaminu z części praktycznej jest ocena wynikająca ze średniej arytmetycznej ocen wystawionych przez poszczególnych członków komisji zgodnie z następującym przelicznikiem:
- od 4,76 do 5,0 – bardzo dobry,
- od 4,26 do 4,75 – dobry plus,
- od 3,76 do 4,25 – dobry,
- od 3,26 do 3,75 – dostateczny plus,
- od 2,26 do 3,25 – dostateczny,
- od 2,0 do 2,25 – niedostateczny.
Zgodnie z projektem rozporządzenia oceną końcową egzaminu z części praktycznej jest ocena wynikająca ze średniej arytmetycznej ocen wystawionych przez poszczególnych członków komisji zgodnie z następującym przelicznikiem:
- od 4,76 do 5,0 – bardzo dobry,
- od 4,5 do 4,75 – dobry plus,
- od 4,0 do 4,49 – dobry,
- od 3,5 do 3,99 – dostateczny plus,
- od 3,0 do 3,49 – dostateczny,
- od 2,0 do 2,99 – niedostateczny.
Zmiana ta zapewni jednoznaczną interpretację wyników na podstawie wystawianych cząstkowych ocen przez poszczególnych członków komisji egzaminacyjnych oraz możliwość zwiększenia znaczenia i wagi ocen w poszczególnych zadaniach realizowanych podczas egzaminów – w szczególności w zadaniach merytorycznych z zakresu medycyny ratunkowej oraz prowadzenia instruktażu i rozmowy ze zgłaszającym względem zadań na przyklad związanych z obsługą Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego (SWD PRM) oraz Podsystemu Zintegrowanej Łączności.
Projektowana zmiana ma na celu zwiększenie zaangażowania uczestników podczas kursów do rzetelniejszego przygotowania się do egzaminu końcowego, podnosząc tym samym ogólny poziom merytoryczny uczestników kursu. W rezultacie powyższe podwyższenie przelicznika oceny końcowej egzaminu z części praktycznej, korzystnie wpłynie na jakość i przygotowanie uczestników kursów dla dyspozytorów medycznych i wojewódzkich koordynatorów ratownictwa medycznego.
Zgodnie z § 2 projektu rozporządzenia ocenę końcową egzaminu z części praktycznej z egzaminów rozpoczętych przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia przelicza się na podstawie dotychczasowych przepisów.
Proponuje się, aby rozporządzenie weszło w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Projekt w całości poniżej.