KONFERENCJA
Dove i MŁODE GŁOWY łączą siły, aby zadbać o zdrowie psychiczne nastolatków w Polsce!
Przeprowadzone w październiku 2023 roku badanie Kantar (na zlecenie marki Dove) pokazało niepokojący obraz sytuacji nastolatek w Polsce:
CO TRZECIA nastolatka twierdzi, iż jest uzależniona od mediów społecznościowych
BLISKO 70% ogląda tam materiały zaburzające samoocenę
A 1/4 treści, które zachęcają do samookaleczeń
PONAD POŁOWIE zdarza się myśleć, iż jest bezwartościowa
Projekt MŁODE GŁOWY powstał, żeby usłyszeć głos dzieci i młodzieży. Głęboko wierzymy, iż profilaktyka i edukacja mogą pomóc w budowaniu poczucia wartości, sprawczości oraz poczucia przynależności społecznej. W Fundacji UNAWEZA chcemy budzić do życia i budować w młodych przekonanie, iż mogą poradzić sobie z wyzwaniami. A w razie potrzeby, żeby wiedzieli jak i gdzie sięgać po pomoc. Żeby zaczęli myśleć o sobie lepiej i poczuli się bardziej sprawczy.
Po prostu.
Zdecydowaliśmy się połączyć siły z marką DOVE, która prowadzi podobne działania, żeby wspierać młodzież w budowaniu poczucia własnej wartości oraz dostarczać nauczycielom narzędzi do pracy. Chcemy głośno i otwarcie mówić o zdrowiu psychicznym. Bo młodzi potrzebują naszego wsparcia już teraz
W ramach współpracy Dove i MŁODE GŁOWY powstała lekcja warsztatowa o ODPORNOŚCI PSYCHICZNEJ. Młodzi dowiedzą się, czym ona jest, jak ją wzmacniać oraz jak pomagać innym ją budować. Odporność psychiczna odnosi się do naszej umiejętności radzenia sobie z trudnościami emocjonalnymi i stresem, co w przypadku dorastających ludzi jest niezwykle ważne. Nie chodzi o to, żeby unikać trudności, ale żeby nauczyć się ich skutecznego przezwyciężania.
Autorkami lekcji są doświadczone psycholożki – Joanna Flis, ekspertka w projekcie MŁODE GŁOWY i Małgorzata Ohme.
Można ją bezpłatnie pobrać ze stron www.doveselfesteem.pl i www.mlodeglowy.pl, do czego gorąco zachęcam!
M.
Fot. Cezary Piwowarski
#dove #doveselfesteemproject #współpracareklamowa #mlodeglowy
Żródło materiału UNAWEZA FOUNDATION