W Dzienniku Urzędowym Ministra Zdrowia 18 listopada opublikowano zarządzenie w sprawie powołania Komitetu Sterującego Projektu „Wdrożenie centralnej elektronicznej rejestracji”.
Zgodnie z opublikowanym zarządzeniem przewodniczącym Komitetu Sterującego ustanowiono wiceministra Jerzego Szafranowicza, jego zastępcą dyrektora Departamentu e-Zdrowia w Ministerstwie Zdrowia.
Członkami komitetu będą:
- dyrektor Departamentu Lecznictwa w Ministerstwie Zdrowia, pełniący funkcję głównego interesariusza w projekcie „Wdrożenie centralnej elektronicznej rejestracji”,
- dyrektor Centrum e-Zdrowia, pełniący funkcję głównego dostawcy w zakresie usługi centralna elektroniczna rejestracja,
- prezes Narodowego Funduszu Zdrowia, sprawujący kontrolę w zakresie prowadzenia przez świadczeniodawców harmonogramów przyjęć i list oczekujących oraz realizujący inne zadania wynikające z przepisów prawa,
- dyrektor Departamentu Prawnego w Ministerstwie Zdrowia,
- dyrektor Departamentu Analiz i Strategii w Ministerstwie Zdrowia,
- dyrektor Biura Komunikacji w Ministerstwie Zdrowia,
- sekretarz komitetu – będzie nim pracownik Departamentu e-Zdrowia w Ministerstwie Zdrowia.
Do zadań komitetu należeć będzie zarządzanie projektem oraz nadzór nad jego realizacją, w szczególności:
- monitorowanie realizacji projektu,
- dostarczanie wytycznych dla projektu,
- weryfikowanie zgodności projektu z przyjętymi celami i harmonogramem oraz utrzymaniem zakresu i kosztów jego realizacji,
- zatwierdzanie dokumentacji zarządczej,
- zatwierdzanie planów nadzwyczajnych w przypadku przewidywanego przekroczenia harmonogramu, zakresu, kosztów realizacji projektu lub innych warunków określonych dla jego realizacji,
- podejmowanie decyzji w zakresie reakcji na przekazane ryzyka i zagadnienia,
- nadzorowanie dostarczenia produktów projektu,
- zatwierdzenie raportu końcowego i udzielenie zgody na zamknięcie projektu.
Zarządzenia poniżej.