Komitet Sterujący Projektu „Ewidencja Potencjału Świadczeniodawcy”

termedia.pl 1 tydzień temu
Zdjęcie: 123RF


W Dzienniku Urzędowym Ministra Zdrowia opublikowane zostało 12 listopada zarządzenie w sprawie powołania Komitetu Sterującego Projektu „Ewidencja Potencjału Świadczeniodawcy”, którego pierwsze posiedzenie ma zostać zwołane nie później niż w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie zarządzenia.



Projekt „Ewidencja Potencjału Świadczeniodawcy” ma na celu zapewnienie możliwości monitorowania w czasie rzeczywistym potencjału świadczeniodawcy, w szczególności w zakresie dostępnej bazy łóżkowej i kadry, a także zasobów sprzętowych, zabezpieczenia w środki ochrony indywidualnej i tlen, pod kątem zapewnienia adekwatnego procesu decyzyjnego oraz w sytuacjach kryzysowych w ramach Krajowego Planu Zarządzania Kryzysowego.

System ma także umożliwiać rezerwację łóżek szpitalnych przez jednostki systemu Państwowego Ratownictwa Medycznego.

Do zadań Komitetu Sterującego Projektu „Ewidencja Potencjału Świadczeniodawcy” należy nadzór nad realizacją projektu, w szczególności:

  • monitorowanie realizacji projektu;
  • dostarczanie wytycznych dla projektu;
  • weryfikowanie zgodności realizacji projektu z przyjętymi celami i harmonogramem oraz utrzymaniem zakresu i kosztów jego realizacji;
  • zatwierdzanie dokumentacji zarządczej;
  • zatwierdzanie planów nadzwyczajnych w przypadku przewidywanego przekroczenia harmonogramu, zakresu, kosztów realizacji projektu lub innych warunków określonych dla jego realizacji;
  • podejmowanie decyzji w zakresie reakcji na przekazane ryzyka i zagadnienia;
  • nadzorowanie dostarczenia produktów projektu;
  • zatwierdzenie raportu końcowego z realizacji projektu i udzielenie zgody na jego zamknięcie.

W skład Komitetu Sterującego Projektu wejdą członkowie wyznaczeni spośród pracowników Ministerstwa Zdrowia, Centrum e-Zdrowia, Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia oraz Narodowego Funduszu Zdrowia.

Z tytułu wykonywania zadań członkom komitetu nie będzie przysługiwać wynagrodzenie ani zwrot kosztów dojazdu natomiast obsługę administracyjno-techniczną zapewni przedstawiciel Departamentu Zarządzania Portfelem Projektów i Standaryzacji w Centrum e-Zdrowia.

Komitet powołany zostaje na czas realizacji i rozliczenia projektu.

Poniżej pełna treść zarządzenia:


Idź do oryginalnego materiału