Jak się dogadać
Jak się dogadać z szefem, który jest apodyktyczny? Czy jest sposób na zmotywowanie pesymistycznego podwładnego? I jak wytłumaczyć wszechwiedzącemu koledze, iż coś można zrobić sprawniej? Na te pytania znajdziemy odpowiedź w książce Amy Gallo „Upierdliwi współpracownicy”.
„Upierdliwi współpracownicy” to pozycja dla wszystkich, kto chce poznać tajniki dobrej i skutecznej komunikacji. Ten oparty na badaniach praktyczny poradnik pokazujący, jak radzić sobie z trudnymi ludźmi w pracy. Jego autorka, Amy Gallo, opisuje osiem znanych typów trudnych współpracowników. Przedstawia też strategie, dzięki którym w konstruktywny sposób można poradzić sobie z:
- niepewnym szefem
- pasywno-agresywnym współpracownikiem
- wszystkowiedzącym czy stronniczym kolegą.
Wymienia również zasady, dzięki którym można w konstruktywny sposób przeformułować swoje relacje w pracy. Co więcej, jaj zdaniem da się to zrobić także w sytuacji, kiedy jesteśmy z kimś skonfliktowani.
Jak się dogadać i nie dolewać oliwy do ognia
Postępowanie w zgodzie z zasadami nie zawsze jest łatwe, ale Gallo pokazuje, jak ważne jest to, by docenić znaczenie kluczowych elementów dobrych relacji. Chodzi tutaj o zrozumienie czy wsparcie, dzięki którym wytrwamy w swoim postanowieniu. Jednocześnie osiągniemy porozumienie na własnych warunkach.
Warto też podkreślić, iż relacje między ludźmi w pracy bywają niełatwe. Stres, jaki wywołują codzienne kontakty z trudnymi osobami, osłabia naszą kreatywność i wydajność. Co więcej, pogarsza on zdolność do jasnego myślenia i podejmowania racjonalnych decyzji, a także sprawia, iż przestajemy się angażować. W rezultacie może to doprowadzić do tego, iż zamiast miło spędzać czas po pracy, będziemy się zamartwiać. o ile ten stan rzeczy nie zmieni się w krótkim czasie, może mieć to dla nas przykre konsekwencje: albo staniemy się wycofani, albo zaczniemy reagować w sposób, którego później będziemy żałować.
Z życia wzięte
W książce autorka przedstawiła mnóstwo, chwilami żenujących przykładów zachowań zaczerpniętych z biurowej rzeczywistości. Jednocześnie podaje wyniki najnowszych badań behawioralnych oraz praktyczne wskazówki do wykorzystania w zasadzie od zaraz. Z tym poradnikiem można się nauczyć, jak radzić sobie z najtrudniejszymi relacjami w pracy, a także budować odporność w interakcjach międzyludzkich. Bezwątpienia ta książka jest wskazówką, jak poprawić relacje w zespole.
O autorce
AMY GALLO jest redaktorką współpracującą z renomowanym czasopismem „Harvard Business Review” oraz autorką książki pt. HBR Guide to Dealing with Conflict i współprowadzącą podcast HBR o nazwie „Women at Work”. Jej artykuły ukazały się w dziesiątkach książek poświęconych inteligencji emocjonalnej, przekazywaniu i otrzymywaniu feedbacku, zarządzaniu czasem i przywództwu. Gallo, jako popularna prelegentka i facylitatorka, pomogła tysiącom liderów skuteczniej radzić sobie z konfliktami i zarządzać złożoną dynamiką miejsca pracy. Ukończyła Uniwersytet Yale, a tytuł magistra uzyskała na Uniwersytecie Browna.
Wydawnictwo: MT Biznes, cena 54,90 zł