Famed podbija rynek stołów operacyjnych

mzdrowie.pl 6 miesięcy temu

Karbonowy i najbardziej zaawansowany stół operacyjny Famedu Żywiec zadebiutował podczas tegorocznej edycji targów Arab Health w wersji z nowym, precyzyjnym systemem sterowania.

“Wprowadzony przez nas system sterowania oznacza prawdziwą rewolucję w segmencie stołów elektro-hydraulicznych. Ich użytkownicy otrzymują najwyższy poziom precyzji sterowania ustawieniem blatu i poszczególnych segmentów, co dotychczas było zarezerwowane jedynie dla dużo droższych stołów elektrycznych” – mówi Michał Grossy, dyrektor ds. rozwoju produktów i marketingu Famed Żywiec.

Polski wytwórca sprzętu i technologii medycznych ma ambicje zajęcia pozycji lidera na krajowym rynku oraz w Unii Europejskiej i pozostałej części Europy. Biznesowo Famed Żywiec ma za sobą kolejny dobry okres, w którym wzrosła zarówno sprzedaż, jak i rentowność. 2023 rok był dla firmy istotny, także z uwagi na zmianę inwestora. Od wiosny jest nim BHM Group, za sprawą której powstała Grupa Reinsberg, która zrzesza europejskich producentów sprzętu medycznego. Przychody spółki zbliżyły się do poziomu 100 mln złotych.

Reinsberg Group współtworzą spółki, w których udziały posiada BHM – obok Famedu także polskie Alvo Medical i niemiecka Medifa. Famed Żywiec odgrywa w niej kluczową rolę, zarówno pod względem sprzedażowym, jak i operacyjnym. “Dzięki Grupie Reinsberg możemy korzystać z synergii potencjałów, zarówno w obszarze badań i rozwoju, jak i produkcji. Wspólnie mamy możliwość efektywniej wykorzystywać nasze kompetencje i doświadczenie. Ten model działania jest zgodny z intencjami inwestora, który chce stworzyć mocną, europejską grupę wytwórców sprzętu i technologii medycznych. Pamiętajmy, iż działamy w jednej z kluczowych branż, a wobec niespokojnej sytuacji na świecie ten krok, koncentracja produkcji w Europie, jest w pełni uzasadniony” – podsumowuje Marek Suczyk, prezes Famed Żywiec.

„Chcemy, aby Famed wspiął się na kolejny poziom technologiczny, co z punktu widzenia klienta znajdzie odzwierciedlenie w jeszcze wyższej jakości naszych produktów, które eksportujemy z Polski praktycznie na cały świat. W planach na 2024 rok mamy wielomilionowe inwestycje w obszarze produkcji, których efektem będzie zwiększenie wydajności naszego zakładu. Działamy w jednej z kluczowych branż, a wobec niespokojnej sytuacji na świecie ten krok, koncentracja produkcji w Europie, jest w pełni uzasadniony” – dodaje Marek Suczyk.

Spółka planuje szereg zmian zarówno w obszarze technologii, jak i podejścia rynkowego. Inwestycja obejmie m.in. dalsze unowocześnienie parku maszynowego. Famed konsekwentnie zwiększa funkcjonalność produkowanego sprzętu medycznego. “W branży większą rolę odgrywają funkcjonalność i solidność produktów, niż jedynie niska cena zakupu. Szpitale oczekują sprzętu, którego dobra jakość zapewni wieloletnią eksploatację. To trend będący dla nas podstawą do optymizmu. Od lat konsekwentnie rozwijamy nasze produkty właśnie w tym kierunku, umiejętnie łącząc w nich rozbudowaną funkcjonalność z trwałością i konkurencyjną cenowo ofertą” – ocenia Michał Grossy.

Wytwarzany w Żywcu sprzęt szpitalny jest wykorzystywany już w 121 krajach. Strategia spółki koncentruje się głównie na rynkach europejskich. Własna sieć sprzedaży obejmuje już Polskę i Czechy, a kolejnym krajem będzie Słowacja. Na pozostałych rynkach Famed rozbudowuje dystrybucję poprzez przedstawicieli i partnerów handlowych.

„Koncentracja na rynkach europejskich sprawia, iż stajemy się mniej podatni na efekty zawirowań politycznych, co w ostatnim czasie staje się coraz poważniejszym problemem dla biznesu, jednocześnie możemy w pełni wykorzystać atut bliskości klienta” – wyjaśnia Marek Suczyk. – “Nie oznacza to rezygnacji z zainteresowania bardziej odległymi rynkami. przez cały czas chcemy docierać do odbiorców na całym świecie. Będziemy konsekwentnie kłaść nacisk na rozwój biznesu w regionach, w których już od kilku lat odnotowujemy stały wzrost. Jesteśmy aktywni na Bliskim i Dalekim Wschodzie, w Ameryce Południowej, a także posiadamy spółkę joint venture w Chinach.”

Rynek krajowy zapewnił ponad 40 proc. sumarycznej sprzedaży Famedu. Sprzętem numer 1 pozostaje łóżko szpitalne Famed Nexo, które z uwagi na wysoką funkcjonalność (można z niego korzystać na oddziałach ogólnych i OIOM) oraz atrakcyjną cenę, jest doceniane zarówno w krajach rozwiniętych, jak i rozwijających się. Stanowi ono około ¾ wszystkich sprzedawanych przez Famed modeli łóżek.

W segmencie stołów operacyjnych prym wiedzie model Famed Optima. Karbonowy i najbardziej zaawansowany stół operacyjny Famedu, podczas tegorocznej edycji targów Arab Health, zadebiutował w wersji z nowym i niezwykle precyzyjnym systemem sterowania – ustawienie blatu możliwe jest z dokładnością do 1 mm i 0,1°. To kolejne funkcjonalne rozwiązanie wdrożone w tym segmencie produktowym. W ostatnich latach spółka wprowadziła na rynek opracowane przez dział badań i rozwoju unikalne rozwiązania. Famed Hyperion oferuje udźwig choćby 500 kg przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej mobilności, a przeznaczony do chirurgii naczyniowej Famed Flare, dzięki bardzo dobrej przezierności blatu, pozwala na uzyskanie doskonałej jakości zdjęć RTG. Famed jest jednym z pierwszych producentów wykorzystujących włókno węglowe w konstrukcjach stołów.

Idź do oryginalnego materiału