Etsy traci swoje etykiety „rękodzieło” i „vintage” w obliczu rywalizacji z Temu i Amazon

cyberfeed.pl 2 miesięcy temu


Etsy od dawna sprzedaje przedmioty, które mieszczą się w jednej z dwóch kategorii: rękodzieło lub vintage. Teraz ta dość wąska kategoryzacja ulega zmianie.

Ogłoszona dziś aktualizacja zasad wprowadza cztery nowe klasyfikacje dla przedmiotów oferowanych na Etsy: „wykonane przez”, „zaprojektowane przez”, „wybrane manualnie przez” i „pochodzące od”. Wszystkie produkty muszą należeć do jednej z czterech kategorii, aby kwalifikować się do korzystania z platformy.

Przedmioty vintage — trzon oferty Etsy — będą zaliczane do kategorii „wybrane manualnie przez”. Materiały rzemieślnicze, takie jak koraliki lub glina, są uznawane za „pochodzące od”. Wazon wykonany manualnie przez artystę ceramika będzie zaliczany do kategorii „wykonane przez”, podczas gdy ilustracja cyfrowa będzie uznawana za „zaprojektowaną przez” sprzedawcę. Te kategorie będą widoczne na listach produktów Etsy.

Firma twierdzi, iż w praktyce nie zmieni to niczego, co było wcześniej zabronionypodobnie jak odsprzedaż przedmiotów wykonanych przez kogoś innego, przez cały czas nie będzie dozwolone na mocy nowej polityki.

„Spójnym tematem jest to, iż przedmioty są przesiąknięte ludzkim akcentem, ponieważ to właśnie sprawia, iż ​​Etsy jest, cóż, Etsy” — powiedział CEO Josh Silverman w wiadomości wideo. Celem nowych kategorii, jak twierdzi firma, jest dostarczenie kupującym większej ilości szczegółów na temat tego, jak przedmiot jest wytwarzany i w jaki sposób sprzedawca był zaangażowany w proces.

Etsy wyróżnia się na tle innych rynków, takich jak Amazon czy Temu, podkreślając, iż jest miejscem, w którym można znaleźć wyjątkowe przedmioty wykonane przez rzemieślnika lub wybrane przez kuratora. Jednak na przestrzeni lat firma poluzowała zasady dotyczące tego, co dokładnie uznaje się za „rękodzieło”.

W 2013 r. firma ogłosiła, iż ​​pozwoli sprzedawcom korzystać z zewnętrznej pomocy produkcyjnej. Sprzedawcy oferujący maseczki materiałowe podczas pandemii COVID-19 mogliby na przykład zlecać fabrykom odzieżowym wykonywanie faktycznego szyciaa projektanci graficzni mogliby skorzystać z usługi drukowania na żądanie i tworzyć koszulki z własną grafiką, zamiast samodzielnie wykonywać nadruki sitodrukowe.

Rozszerzenie przyciągnęło na platformę szerszą gamę kreatywnych osób, ale sfrustrowani właściciele sklepów twierdzą, iż otworzyło to również drzwi dla oszustów i dropshipperów — sprzedawców, którzy kupują tanie, masowo produkowane produkty i podają je jako rękodzieło na Etsy. Wzrost liczby masowo produkowanych przedmiotów był główną skargą podczas strajku sprzedawców Etsy w 2022 r.a producenci twierdzą, iż firma nie zrobiła wystarczająco dużo, aby usunąć sklepy, które naruszały zasady polityka rękodzieła. Etsy również próbuje odeprzeć wzrost ultra tanich sprzedawców internetowych, takich jak Temu, wprowadzamy nowe funkcje witryny I błyszcząca reklama Super Bowl spróbować to zrobić.

Utrzymanie człowiek część handmade jest wizytówką Etsy od lat i jest to najważniejszy moment dla firmy. Etsy, podobnie jak inne platformy internetowe, widziało syntetyczną treść generowaną przez AI wkradać się do list produktówwymienione jako „ręcznie robione” pomimo oczywistych śladów narzędzi AI. Wprowadzenie nowych kategorii to sposób, aby zapewnić kupujących, iż kupują coś stworzonego lub wybranego przez osobę. To również sposób, aby spróbować uspokoić obawy prawdziwych rzemieślników, którzy od dawna narzekają, iż są wypychani: najpierw przez drop shipperów, a teraz przez roboty.



Source link

Idź do oryginalnego materiału