EMA bierze udział w promocji bezpiecznego i odpowiedzialnego stosowania leków GLP-1

termedia.pl 22 godzin temu
Zdjęcie: 123RF


Europejska Agencja Leków uruchomiła kampanię #HealthNotHype w mediach społecznościowych. Ma ona na celu podniesienie świadomości w zakresie bezpiecznego i odpowiedzialnego stosowania agonistów receptora GLP-1.



Leki, które pierwotnie opracowano w celu leczenia cukrzycy typu 2, przynajmniej niektóre z nich, mają dzisiaj wskazania służące kontroli masy ciała u osób cierpiących na otyłość i posiadających problemy zdrowotne związane z masą ciała. Chociaż leki te są skuteczne dla pacjentów, zwłaszcza w obliczu rosnącej liczby przypadków otyłości i cukrzycy na całym świecie, przyciągnęły one również uwagę opinii publicznej wykraczającą poza środowisko medyczne. Od relacji prasowych, przez media społecznościowe, po rekomendacje celebrytów, świadomość agonistów receptora GLP-1 i ich zastosowania w odchudzaniu gwałtownie rośnie, zwiększając zarówno zainteresowanie, jak i ryzyko dezinformacji, nadużyć i innych problemów, takich jak nielegalna sprzedaż podróbek.

– Kampania w mediach społecznościowych #HealthNotHype ma na celu przekazanie informacji, że agoniści receptora GLP-1 nie są magicznym rozwiązaniem na odchudzanie. Jak wszystkie leki niosą za sobą korzyści i ryzyko, i nie są dla wszystkich. Są to długotrwałe terapie, którym muszą towarzyszyć inne zmiany stylu życia, zawsze pod nadzorem lekarza. Współpracując z twórcami treści, chcemy mieć pewność, że potwierdzone naukowo informacje będą częścią rozmów na temat tych leków w mediach społecznościowych – powiedziała dyrektor wykonawcza EMA, Emer Cooke.

EMA wybrała twórców treści z siedmiu różnych państw członkowskich Unii Europejskiej (Finlandia, Niemcy, Włochy, Łotwa, Portugalia, Słowenia, Hiszpania), aby zapewnić zrównoważony zasięg geograficzny przekazywanych informacji. Wyboru dokonano, biorąc pod uwagę ich wiarygodność w komunikacji w ochronie zdrowia oraz zgodność z wartościami EMA, takimi jak informacja oparta na dowodach, szacunek, przejrzystość i niezależność.

Wybrani twórcy to głównie pracownicy służby zdrowia lub eksperci w dziedzinie żywienia. Głównym kanałem tej pierwszej kampanii jest Instagram, ze względu na dużą liczbę rozmów i informacji na temat agonistów receptora GLP-1 krążących na tej platformie.

Kampania promująca bezpieczne i odpowiedzialne stosowania leków GLP-1 rozpoczęła się 21 października i potrwa około miesiąca. W tym czasie twórcy będą publikować treści audiowizualne na swoich kanałach i komunikować się z obserwującymi za pomocą quizów i ankiet.

Idź do oryginalnego materiału