Pragniemy zachęcić Państwa do udziału w szkoleniu online, którego tematem jest zabawa we wspieraniu rozwoju dziecka z autyzmem. Jest ono skierowane do nauczycieli, specjalistów, studentów, a także do rodziców i innych osób zainteresowanych tematyką. Podczas szkolenia prezentowane są konkretne zabawy dla dzieci z autyzmem, w przystępny i praktyczny sposób pokazujemy jak poprzez zabawę nawiązywać i rozwijać interakcje z dzieckiem.
„Wyobraźmy sobie dziecko, które funkcjonuje w bardzo specyficzny sposób. Nie rozumie wielu aspektów życia społecznego, często odczuwa w związku z tym lęk i frustrację. Jest przytłoczone ogromem różnorakich bodźców. Być może nie potrafi mówić, może dodatkowo ma niepełnosprawność intelektualną. Tymczasem naszym zadaniem jako nauczycieli, terapeutów, rodziców, jest pomóc mu funkcjonować w społeczeństwie, w przedszkolu, a potem w szkole. Powinniśmy także, a może przede wszystkim, pomóc temu dziecku czerpać satysfakcję, euforia z życia, z tego jak spędza czas; nauczyć go radzić sobie z emocjami w sytuacjach, które są dla niego trudne. Naszym zadaniem jest także często wspomaganie otoczenia dziecka w tym, jak budować bezpieczne więzi, jak uczyć podstawowych umiejętności samoobsługowych, jak komunikować się z nim tak, żeby obie strony umiały odczytywać swoje wzajemne potrzeby i oczekiwania.
W swojej codziennej pracy szukam sposobów na tworzenie pomostów między dziećmi z autyzmem a ich otoczeniem. Często okazuje się, iż takim nieocenionym pomostem jest zabawa…”
Fragment szkolenia, autor: Dobromiła Smolak
Treści programowe szkolenia:
I Podejście niedyrektywne w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu
II Postawa terapeuty kluczem do stworzenia dobrej zabawy
III Sala do zabaw
IV Rozwijanie kontaktu wzrokowego
V Zabawy naprzemienne
VI Zabawy rozwijające komunikację
VII Specyfika pracy z dziećmi wysokofunkcjonującymi
Organizacja szkolenia
Materiały kursowe mają formę plików video oraz tekstowo-graficznych. Zawierają m.in. konkretne zabawy dla dzieci z autyzmem rozwijające kontakt wzrokowy, naprzemienność oraz komunikację.
Kurs obejmuje 4 godziny dydaktyczne realizowane przez Internet w indywidualnym tempie i w dogodnym dla kursanta czasie. Do kursu można przystąpić w dowolnym momencie. Podstawą zaliczenia jest krótki test online sprawdzający wiedzę z zakresu zagadnień poruszanych w ramach szkolenia. Aby zaliczyć egzamin, należy odpowiedzieć prawidłowo na 60% pytań testowych. Każdy uczestnik ma do dyspozycji trzy podejścia do testu.
Po zaliczeniu egzaminu testowego, dostępne jest zaświadczenie o ukończeniu Kursu, do wydrukowania w formacie PDF. Istnieje również możliwość wysyłki zaświadczenia pocztą za dodatkową opłatą.
Szkolenie dostępne jest na naszej platformie e-learningowej TUTAJ.
Autorką szkolenia jest mgr Dobromiła Smolak – pedagog specjalny, trener Wideotreningu Komunikacji (VIT). Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w terapii dzieci z autyzmem metodami niedyrektywnymi. Była także nauczycielem wspomagającym w szkole integracyjnej. w tej chwili pracuje w Maltańskim Centrum Pomocy Dzieciom Niepełnosprawnym i Ich Rodzinom w Krakowie, gdzie jest koordynatorem grupy przedszkolnej dla dzieci z autyzmem, prowadzi zajęcia indywidualne, a także pracuje z rodzicami dzieci z trudnościami rozwojowymi.